Retro grafikához retro zene. De jól mixelte a modern fantasy zenével is. Az idősebb, gameboy-on, nintendon felnövő embereknek talán érdekesebb. Már 10 éve is retro volt ez a látvány, de a mostani fiatalok agya már nehezen értelmezi, hogy miért van szögletes tűz ikonokból kirakva egy korong (=gfb), meg hogy miért van levágva a házak teteje. Kell hozzá néhány óra, hogy az ember megszokja a látványt. Ha egyszer bele tudjuk magunkat élni, akkor szinte olyan, mint ha ott lennénk egy "valóságos" fantasy világban, a maga izgalmával és szépségével. De aki nem élte bele magát, akinek a szeme nem szokta meg, az hiába néz egy nagyon ütős videót egy szupermenő boss fight-ról, csak villogó szögletes ikonokat lát, ami valljuk be, egy idegen szemnek "gagyi" benyomást kelt. Pl. az én szemem azt látja, hogy mélyen lent vagyok egy szuperizgi bányában, ha más nézi, akkor fennakad azon, hogy miért van kitapétazva a járat "alvó" vikingekkel (=törp hullák). Azt meg ne is kérdezze senki, hogy miért dobálom a kijárat fele az egyik tetemet, mert egyértelmű, hogy kinyitottam és belerejtettem annyi cuccot, amit 5 fordulóval fogok felhordani.
Ezért nehéz becsalni új játékosokat. A 10-18 évesek iszonyú tömeget képviselnek az interneten (lásd youtube kommentek), de őket pont nem fogja meggyőzni a Tibia, mert megnézik a gameplay videót és nevetnek egy jót. Az idősebbek közül talán lesz, aki tesz egy próbát, pláne ha még tetszik is ez az nagyon retro (lassan 30 éves) izometrikus rpg stílus.
Aki viszont tesz egy próbát és ráérez a tibiára, az nehezen fogja abbahagyni. Nem sok játékot tudok mondani, amivel 1-1 ember ilyen sok évig játszana, mint ahogy a tibiában szinte átlagos, hogy valaki több évig kirart és nagyon komolyan veszi.
Nekem még most is tetszik a játék, úgy, ahogy van, szerintem még az updetek se lehetnek olyan rosszak, hogy elvegyék a kedvem. Ha nyugdíjas lennék, biztos folytatnám is.