A lényeg, hogy régen megvettél egy játékot, játszottál vele, jó volt, ennyi. Erre jött az új koncepció, hogy ingyen letöltöd a játékot, de hamar rájössz, hogy sokkal mókásabb lenne, ha 1-1 dollárt ráköltenél (micro-payment). Aztán megint 1 dollárt, és megint és így tovább. A játéknak sosincs vége, de újra és újra pénzt költesz rá, mert úgy nem kell annyit várnod a következő szintre.
A lényeg a lényegben, hogy a játékosok kb. 1%, a kemény függők tartják el az egész céget. Ezek nem tudják, hogy hol a határ, heti szinten tízezreket költenek el. A többi 99% alig vesz valamit.
Valami ilyesmi lesz a Tibiából is. Nem tudom, hogy sok igényes, értelmes játékos van-e még, de így tuti le fog lépni a maradék is. Pedig ők is megvették a prémiumot, mindenki megvette a prémiumot, de az már "semmi", ha nem veszel Tibia Coint, nem vagy senki...