Aki benne van a játékban, az biztos átlátja valamennyire, de attól szerintem se jó.
Régebben (nagyon régen) inkább az atmoszférateremtés volna az elsődleges szempont. Akár a level 1-esnek a lassú sétatempójával is érdekes volt megismerni rookgaardot. 1-2 kivételtől eltekintve (plains of havoc az mondjuk nem ilyen) mindenhol érvényesült a fokozatosság elve, tehát egyre mélyebben egyre erősebb lények voltak. Az erős lényeket általában nehéz volt megközelíteni és többnyire egy vagy kettő volt belőlük egy helyiségben. A "szuperveszélyes" lények mind beilleszthetők voltak a közismert fantasy világba, úgy mint sárkányok, démonok, warlock, giant spider. Egy ilyen környezetbe alapból jobban bele tudja élni magát az ember, pláne ha van hozzá egy jó társaság. Az XP szerzés, skill fejlődés, pénz gyűjtögetés szinte mellékes. Természetes velejárója annak, hogy az ember "él" ebben a világban.
Ehhez képest most az atmoszférateremtés inkább másodlagos, és a legfontosabb szempont az, hogy hogyan lehet összekötni a tibia coin vásárlást a gyorsabb fejlődéssel. Hiszen a legerősebb függők a toplistákat kergetik, egymással versenyezve és képesek hitelből is pénzt tenni a játékba, hogy egy kis előnyhöz jussanak. Ehhez kellenek drága lőszerek, erős lények, meg mindenféle megvásárolható bónuszok, boostok. Cipsoft szépen alámuzsikál ennek a jelenségnek, mert ebben van a nagy pénz, nem a havi előfizetésben.
Közbe meg, hogy visszatérjek a kiinduló ponthoz, hiába tettek zenét a játék alá, akkor is kihalt az atmoszféra, és csak gépies darálás maradt helyette.