Na egy napot én is rászántam a próbára. Egy hónap EQ, két hónap AO és 3 év DAoC után talán már értek vmennyit az MMORPGkhez
Elõször is: ez NEM az. Nincs közös világ, a szerverek között szabadon lehet ugrálni, az elvállalt küldetést vagy csak simán bolyongást a csapattagoknak generálja a gép, vagyis másokkal nem fog találkozni. Ennek is megvan az elõnye, pl. itt van a karakterek között ütközésfigyelés, vagyis a saját társamon nem tudok átgyalogolni. Nyilván ez 3-5 ezres játékos/szerver esetén nem megvalósítható. Másrészt DAoCban se volt túl sok haszna hogy ugyanabban a világban PvEztünk.
Ez a game inkább keveréke a Diablo2nek meg egy lebutított MMORPGnek. Az általam próbált MMORPGk mind EQ klónok voltak (igaz pl. a Horizonst, Shadowbanet sose próbáltam) vagyis megvan a 3 class: a tankok (warrior) lekötni az ellent, a damage dealerek (elementalist) kinyírni, és a support classok, vagyis a healerek (monk) gyógyítani ill. a CC (crowd control). Hogy egy group vagy guild mennyire jó azt ezeknek a kariknak az aránya határozza meg.
Még eléggé kiforratlanok a classok, a warrior, monk meg elementalist a használható, én a necrónak, mesmernek semmi hasznát nem láttam, bár az is igaz hogy csak 1 napot nyomtam. A ranger itt is max. húzni (pull) jó :) Esetleg Elementalist/Ranger használható
Küldetések: a Bloodstone-on kívül a többi iszonyú könnyû volt. Az égés bérelhetõ NPC csapattagokat meg úgy ahogy van kiszedném, online single player játéknak mi értelme??
A Bloodstone küldetés viszont tetszett. Elementalist nélkül nem bírtuk leverni a fõellent. Igaz azzal könnyú volt, ha nem húztuk magunkra az összes társát egyszerre.
Szóval a game elõnyei:
- jóval pörgõsebb az MMORPGknél,
- NINCS HAVIDÍJ (nem mindenki születik politikusnak vagy bankárnak, itthon a balkáni fizetés az átlagos, és egy átlagos MMORPGre a buffbot miatt 2 account kell, az havonta 6-7 ezer FT)
- van PvP
- küldetések
- a LEGJOBB engine amit eddig láttam: elég szép, de még a legszarabb gépen is elfut: a 800as Celeronon Geforce2MX VGAval 1024ben 30 fps-el ment!
- buffbotok kilõve: a buffok egy percnél rövidebb ideig tartanak, meg eleve kevert az összes class. Ráadásul nincs havidíj, talán nem lesz érdekük hogy minden játékosnak 2 elõfizetése legyen.
Hátrányok:
- A WoW UTÁN jelenik meg. Ez iszonyat nagy öngól, mert az igazi MMORPG fanatikusok mind arra fognak rástartolni (esetleg az EQ2-re)
Na ennyi. Sok mindent kihagytam, de fél óra gépelés elég volt, megyek inkább CSSezni