A játék idejében a HoT előbb történik, mint a PoF, de két teljesen eltérő helyszínről van szó. A HoT jórészt egy nagy dzsungel, ahol a 3D mozgásnak nagy jelentősége van. Az egész egy nagy labirintus, tele veszélyes lényekkel és bonyolult puzzle-okkal, és csak itt lehet a glidert (a siklószárnyakat) megszerezni. A PoF egy baromi nagy sivatag, ahol egy isten éledt újjá. Itt nagy távolságok a jellemzők, amiket csak mount-okkal lehet értelmesen legyűrni, gyalogolva nagyon nehéz. Ráadásul minden lénynek jóval nagyobb aggro távolsága van és a fél térképen át is követnek, ha rád tapadnak. Mindkettőre igaz, hogy az alap Tyria-n túlmenően drasztikusan emelkedik a nehézség, amire a personal story nem igazán készít fel. Ha nem vagy elég figyelmes és nem ismered a kasztodat, hamar frusztált kínlódás és eltévedés lehet a vége.
Mindkét kieg egy-egy mastery path-ot is ad, amelyek különböznek egymástól, plusz mind a kilenc kaszt kap egy-egy extra elit specializációt, amiket csak a megfelelő kieg-gel lehet megkapni (vagyis pl. a PoF-al nem kapod meg a kasztod HoT-os mastery-jét és elitjét) és mindegyiknél csak a legalapabb dolgokat lehet megszerezni elsőre, a többit be kell darálni a sztorin és a térkép pontjain át.
Ha egyet tudsz csak megvenni, sztori szempontjából a HoT az első. A PoF viszont, a fent írtak ellenére, talán kicsit könnyebb, mivel egy nagy síkság az egész, nem nagyon lehet eltévedni benne, viszont a lények itt is mindennel szivatni fognak.
Időnként, ritkán, vannak leértékelések, évente 2-3 alkalommal, érdemes kivárni. Meg lehet venni a játékot más partnereken keresztül is, de vigyázz a szürkezónás oldalakkal (pl. cdkeys), mert az Anet hirhedten keményen lecsap az ilyen kulcsokra és teketória nélkül érvényteleníti. Az oldalukon valahol fel van sorolva, milyen egyéb helyeket fogadnak még el.