Nem az a bajom, hogy szaggat a játék, nem úgy darabos a grafika, hanem megtörnek a kontúrok.... Tearing, ha úgy jobb.
> A vsync azt jelenti, hogy a videókártya nem kezdi el megjeleníteni a következõ képet addig, amíg az elõzõt teljesen meg nem jelenítette.
Nem teljesen -- ez az egész a CRT monitoroktól eredeztethetõ, mikoris az elektronsugár függõleges eltérítésére szinkronizált a videokártya, azaz mikor teljesen kirajzolta a képet a monitor (végigért a függõleges eltérítés), akkor abban a pillanatban a videokártya a megjelenítendõ bufferbe címezte a lerenderelt képet, és a monitor, mikor felülre ért a függõleges eltérítés egy teljes képkockát rajzolhatott ki. Ha nem volt a bufferváltás szinkronizálva a függõleges eltérítésre, akkor meg mikor elkezdte rajzolni az elektronsugár az egyik képkockát, közben váltott a videokártya a következõ képkockára, és a monitor felétõl már az új kocka rajzolódott. Ez mozgó dolgoknál úgy jelentkezett, hogy a vízszintesen mozgó függõleges kontúrok megtörtek, míg szerencsétlen esetben a függõlegesen mozgó vízszintes kontúrok ismétlõdtek... ugyan a mostani LCD monitoroknál már nincs elektronágyú, de a hatás ugyanúgy megmaradt: a képrenyõ (mondjuk) feléig az egyik képkocka rajzolódik, majd bufferváltás és onnantól a következõ...
Több játékkal is találkoztam már, ami képes volt a függõleges szinkronizálásra 30Hz-en is. Tehát monitor 60Hz-en volt, és amikor 60 alá esett az FPS, akkor rögvest 30Hz-en kezdett üzemelni a játék így két monitor frissítési idõre ejtve egy rendert, két frissítési ideig kitartva azt, így nem lettek töredezettek a kontúrok a monitor frissítési frekije alá esõ FPS esetén sem... arra gondoltam, hogy talán ez is tudja *valahogy*. Ezek szerint nem :)
60Hz-en egyenletes képkockaeloszlással (tehát amikor minden egyes lerendrelt képkockát ugyanannyi frissítési ciklusig tartunk ki) 60/30/20/15 FPS szinkronizálás lehetséges, ebbõl a 15 már kevés. 75-ön 75/25 FPS.