A hosszú hétvége alatt végigjátszottam a Forsaken Gods EE verzióját elõször egy harcos, majd egy mágus karakterrel. Néhány megjegyzés, észrevétel annak akinek még visszavan:
- Mint nagy Gothic rajongó halogattam az FG-t a negatív kritikák miatt, de így utólag azt gondolom hogy mindenképpen érdemes neki egy esélyt adni a Risen 2 megjelenéséig
- Mivel már mindenki számára ismert a terep (fõleg akik többször is végignyomták a G3-at) nem érdemes elkalandozni és tápolni, fõleg mivel közelharcos karakterrel kínszenvedés lesz és monoton. Tehát érdemes a questekre koncentrálni és szépen haladni a történettel a városokban.
- Lényegesen több xp jár a küldetésekért. 42-es szinten fejeztem be a játékot csak questekre koncentrálva és 50-esen a teljes mapot leírtva (kivéve a városok lakóit természetesen).
- Még mindig kifosztható az összes ház minimális odafigyeléssel (hol van már a G2-es gazdag negyed szigora...). A kezdõ helyszínnel szemben lévõ üres(!) kovácsmûhelyben pl. tizenakárhányezres fegyvert emelhetünk le az állványról. Már csak ezért sem érdemes kalandozni, mert nincs az alap G sorozathoz hasonlóan okosan, átgondoltan elosztva a ládák tartalma, így nem kell megdolgozni a pénzért. Elsõ végigjátszásra a harcos karakteremmel nem adtam el a nevesített fegyvereket, így viszont nagyságrendileg pont elég volt az összeszedett pénz a legjobb páncélra+egyéb szükséges kiadásokra.
- Questbuggal nem találkoztam, viszont pár képesség nem tanulható, mert az egyik trainer egyszerûen nem tanít, ezért paladin, endurance of the wolf, heat resistance és acrobatics képességekre ne építsen senki karaktert.
- Sok olyan küldetés van hogy valakit el kell kísérni A-ból B-be, ami alatt sérthetetlen a delikvens, így lezúzható bármilyen ellenfél. Harc közben az inventoryba belépve sebezhetetlenek leszünk, illetve addig türelmesen vár az ellenfél amíg be nem zárjuk, így szépen megvacsorázhatunk sülthúsból, leöblítve egy kis manna potival, majd a fair play szellemében újult erõvel vethetjük magunkat a harcba. Erõsen hangulatgyilkos mindkét jelenség.
- A megszokottnál valóban lineárisabb a történet, ezért is mondom hogy érdemes haladni a fõszállal és mellette az éppen aktuális város mellékküldetéseit csinálgatni. A szokásos frakcióválasztás kimerül egy viszonylag rövid elágazásban a történet 2/3-ánál, ami után visszatér a egyetlen szálra, függetlenül attól hogy milyen irányba vittük korábban. Ezért érdemes csinálni egy fix mentést egy bizonyos ponton, majd végigjátszás után megnézni a további 2-3 választást és következményeit.
Amikor Osch megkérdezi Trelisben hogy kit támogatunk emberek vagy orkok, akkor ne válaszoljunk egybõl, hanem mentsünk elõször.
- A legzavaróbb egyébként hogy ritka sz*rul optimalizált a játék, bár nem valami friss a gépem (P4 3 Ghz, 2 GB ram, Radeon 4650), a G3 és a Risen azért szépen futott, ez pedig szaggat elég sokat. Egy jobb gépen nem tudom mennyire jelentkezik ez a probléma, de nem árt számítani rá.
A fentiek ellenére azért elég élvezetes a játék, bár a pozitívumokat nem boncolgattam, mégiscsak Gothic alapra épül a játék, tehát minden igyekezet ellenére nem sikerült teljesen tönkretennie a fejlesztõ gárdának, bár ez gondolom fõleg a fan communitynek köszönhetõ.
Tehát egy végigjátszás mindenképpen van benne, javasoltan mágus karakterrel, a questekre koncentrálva.