én tőlünk nyugatra még nem láttam olyat, hogy ilyen ratyi módon biztosítsanak munkaterületet, mint nálunk. a "több lépcsős figyelmeztetés" amire hivatkoznak a gyakorlatban azt jelenti általában, hogy a leállósávban van egy kisbusz ami jelzi, hogy munkavégzés van fentebb, lassíts 100-ra vagy 80-ra és sorolj ki a külső sávba. na de mi van, ha a külső sáv végig tömve van kamionokkal, és te a belső sávból nem látod a kisbuszt mert eltakarják a kamionok, vagy épp a navigációra néztél rá és nem a leállósávot fürkészted?
ezeket a munkaterület biztosításokat hülyebiztosra kell csinálni, ez a megoldás pedig azt feltételezi, hogy a sofőrök már többszáz méterrel korábban kiszúrják és kisorolnak időben. nincs is puffer zóna hagyva bólyákkal, ha elbaszod, egyből a munkagép hátulján csattansz.
legalább az autópályákat biztosíthatnák rendesen, mert azt már megszoktuk, hogy városon belül szarnak ezekbe bele. tavaly vagy tavalyelőtt a váci úton kifele volt egy példás eset. a westendet elhagyva a balzac utca után a ferdinánd hidas kereszteződés előtt ahol 6 (!) sáv van, 2 balra, 1 balra és egyenesen, 1 egyenesen és 2 jobbra, a balra és egyenesen menő sávban valami csövet javítottak, felásták vagy 2-3 méter mélyen az utat 5-10 méter hosszúságban egy sávban. mi volt a munkaterület biztosítás? egy 2 méter széles kikerülést jelző alumínium tábla a luk előtt 1 méterrel. nem viccelek, közvetlen a luk előtt. amikor megláttam az agyfasz kerülgetett, mondom ebbe biztos hogy bele fognak menni, mert tömött forgalom szokott lenni az összes sávban, az autók ott 70-nel mennek, taxisok meg futárok 80-nal, és ha valaki későn veszi észre, és kerüli ki, akkor aki mögötte jön, már biztos hogy nem fog tudni reagálni időben. asszem még aznap, vagy másnap bele is rongyolt valaki a lukba..