az a gond hogy azt felejtitek el hogy a kiadók igenis dolgoznak a pénzükért, ha nem is arányosan
ha te egy tehetséges zenész vagy, akkor hogy fogod kiadni a lemezedet? hogyan fogod reklámozni, hogyan fogsz studiót bérelni, kinek a pénzébõl készül el a kliped, amibõl megismerhetik a fiatalok a jó zenédet? Ki szervez neked koncerteket, ki fizet egy profi fotóst hogy cimlapon legyél, ki jutatt be zenetévébe, meg mindenféle bulvárlapi pletykába, ami közvetve növeli az eladásokat?
egyszóval a kiadó kockázati tõkebefektetõnek is tekinthetõ, 10-bõl 1, max. 2 zenész generálta bevételbõl fizetik a maradék 8-9-et, de õk sem tudják hogy melyik fog bejönni. Próbálkoznak, van amelyik sláger lesz, van amelyik nem, de igenis sok pénzt kockáztatnak a dologgal.