"A centripetális erõnek szerinted mi tart ellen? Naná, hogy a súrlódási erõ. A képletét meg nem mondom, de benne van a tömeg (ha nagyon akarod, elõkotorom a négyjegyû függvénytáblázatból). Szal akkor száll el a verda, ha a centripetális (vagy fugális, nekem tökmind1, bár valami különbségnek kell lenni közöttük szvsz) erõ NAGYOBB, mint a súrlódási erõ, egyébként meg a kettõ ugyanakkora."
Tehát a centripetális erõt kiegyenlíti 0-ra a Tapadási/súrlódási erõ, ez érvényes kanyarban is. Ugye a centripetális erõ (kanyar vételi sebességgel áll összefüggésben) növekedésével arányos módon a tapadás is növekszik EGY BIZONYOS MAXIMUMIG, onnantól csúszás lép fel. Ergo lényegtelen az autó súlya/tömege, hiszen egy kisebb tömegú autónak kisebb a centripetális gyorsulás, egy nagyobb autónak nagyobb, viszont a tapadási maximum nem ettõl függ...