"de akkor miért olyan könnyûek a Formula autók?" - Mint írták, a jó súly/teljesítmény arány jól jön a gyorsulásnál.
"Vagy akkor miért nem versenyeznek utcai mittudomén Ferrarikkal vagy Lamborghinikkel?" - Csak mert van egy szabályzat ugye, aminek meg kell felelnie az induló autónak.
"Mert azoknak nagyobb a tömege" - a lényeg: egy utcai sportautónak van egy fix, versenyautóhoz képest "nagy" súlya, amire még rájön nagy sebességnél a leszorítóerõ (vagy szívóerõ a diffúzor esetén, de ezt most ne emeljük ki külön). Az F1-es autók önsúlya nagyon kicsi a fentiekhez képest, viszont ezt képes megtöbbszörözni a leszorítószárnyak alkalmazásával nagy sebességnél. Vagyis ezek súlya nagyon tág határok között változik a sportautókhoz képest, úgyhogy ne lepõdj meg, de 300-nál sokkal nagyobb a tömege egy F1-esnek mint egy utcai Ferrarinak. Ez is fizika.
"Vagy miért könnyítik ki a gyorsasági OB autókat? A rallyautókat...az összes versenycélra készült gép könnyû" - mert teljesen más építési elvet és versenytechnikát alkalmaznak. Az ugye világos hogy nem a tapadás a lényeg, hanem az irányított csúszás. Aszfalton ugyan csak durva kanyarokban használják, de murván vagy más talajon egyenesekben is végig csúszó autóval mennek, csak aki oda eljut az már érzi annyira hogy így is az úton tartja az autót. Elég megnézni egy belsõ kamerás felvételt. És hogy miért ez a technika? Így alakult ki és kész. De ehhez a stílushoz a leszorítóerõ és a tapadás közel sem annyira fontos, feláldozzák hogy máshol nyerjenek. De a lényeg hogy nem lehet öszehasonlítani a kettõt.