Ott hibázol a dologban, hogy azt hiszed, hogy csak a súly miatt tudsz jobban kanyarodni az Audival, mint a kocka Ladával pedig nagyon nagy eltérések vannak a 2 autó mûszaki fejlettsége között, ha jól tudom az Audi már független kerékfelfüggesztésû a Lada meg merevtengelyes, és még sok egyéb dolog. Szal inkább bejátszik a futómú fejlettség ezen esetben.
Egyébkén van egy ismerõsöm, akinek vagy egy kb. 650 kg-os Lotus Elise-e és egy 1300-1400 kg-os Ford Mondeo-ja. Ért is a szakmához valamelyest, mert olyan területen dolgozik, ahol a technika sokat számít, és fõleg a súlycsökkentésre mennek rá. Ha gondolod megadom az elérhetõségét, és beszélhetsz vele a súly vs. kanyarsebesség kérdésérõl :)
Amúgy szvsz valóban érdemes lezárni a témát, mert olyan dolgokról vitázunk amirõl alig van lövésünk. A tapadási együtthatókat nem ismerjük (vagy csak 1-2 adatot tudunk, mert nem igazán lehet errõl adatokat találni), aztán bejönnek olyan dolgok is, mint a gumi oldalkúszása, autó súlypontáthelyezõdése kanyarban, futómûgeometria változása (nem biztos hogy minden gumi a full felületével tapad) stb. Szal javarészt csak tapasztalatokról beszélhetünk, az meg mindenkinek más és más :)
Stabilizátor vs. rúgó keményítés. Úgy a legjobb a megoldás, ha együtt van változtatva a kettõ, így egyiket sem kell "túltuningolni" :)
Amúgy az a gáz a nagyon kemény futómûvel, hogy ha valaki ilyet csinál az már általában eléggé peres gumit is használ, így e kettõ hatása (keményítés + peres gumi) az lesz, hogy az autó kevésbé toleránsabban viselkedik a kanyarban. Azaz nem lehet érezni a kúszást (mert gyakorlatilag nem is lesz), az autó ha megcsúszik akkor minden átmenet nélkül teszi azt, és ezt megcsúszási határt nagyon nehéz érezni ill. kontrollálni. Tehát: csak okosan a keményítéssel, meg utána nem árt 1-2 napot eltölteni valamelyik vezetéstechnikai pályán, hogy tisztába legyen az ember az autója képességeivel :)