Valami az súgja nekem hogy nem sokan játszhatnak / játszhattak ezzel a proggival pedig tökjó oldskool RPG.
Az abszolút klasszikus felépítést követi, kezdünk egy városban, oda kell visszatérni eladni a zsákmányt, pihenni hogy feltöltõdjön a mana meg szintet tudjunk lépni, új tagokat toborozni meg küldetéseket elvállalni illetve besöpörni értük a fizetséget.
Dungeon is egyetlen egy van, persze több szinttel. Benn nem lehet se pihenni, se menteni. Mondjuk egy mentést enged arra az esetre ha abba kell hagynunk a játékot, de utána kilép a kezdõképernyõre, visszatöltés után meg törli szóval biztonsági mentést csak a városban lehet csinálni.
A pihenés hiányából fakadóan meg nem lehet benne se szintet lépni, se a manát pótolni. Igazából nincs is mana hanem pl. egy 8as szintû sorcerer el tud sütni 6 db 1es szintû meg 2-3 db 2es szintû varázslatot, utána pihennie kell a fogadóban. Na persze késekkel dobálózhat egyfolytában (9es sebzés az 50-80 helyett )
A harc szigorúan körökre osztott, viszont mindig az elõzõleg választott lehetõséget kínálja fel, szóval 2mp alatt végezni lehet egy körrel ha nincs szükség taktikázásra. Máskülönben elég változatos, mert nem csak a sima támadás-varázslás-tárgyhasználat-védekezés van hanem Allied Actionnak nevezett támadások is, amiket 2-3 csapattag együtt hajthat végre. Pl. Offensive alatt 2en támadhatnak egy ellenfelet 4Xes sebzéssel, vagy az összes csapattag lerohanja az ellent és mindnek okoznak 0.5Xös sérülést. Defensive alatt meg az elsõ sorban állók kivédik az összes támadást (nyilván ilyenkor támadni már nem tudnak).
A rendszer egyetlen hiányossága szvsz hogy harc közben nem engedi az equipmentet változtatni, tehát pl, botról nem válthatok át késre.
Mivel abszolút oldskool ezért hiába full realtime-rendered 3D az engine, a mozgás mindig egy egység ... hmm elmondva hülyén hangzik, a lényeg hogy mint a régi RPGkben kockás füzetbe méretarányosan lehetne térképezni. Bár felesleges, mert van automap, igaz teljes képernyõsre nem rakható.
A kameramozgás meg a karakterek (rajzoltak) stílusa eléggé mangás, valszeg japcsik csinálták a Wizardry név ellenére.
Kasztokból sincs sok, összesen 8. Ebbõl kettõ pure caster class, a Sorcerer (fõleg támadó spellek) meg a Priest, egy pure tank, a Warrior. A többi 5 ezeknek a mixelt változatai, pl. a Bishop sorcerer+priest, a Knight warrior+priest, a Samurai warrior+sorcerer, stb.
Egyetlen karit tudunk csinálni, a többiek késõbb csatlakoznak. (max 8as a party) A mixelt kasztok lvl 5 illetve 8-tól elérhetõk átképzéssel (ha a kiszemelt karakternek a tulajdonságai (Power, Wisdom, Faith, Life, Agility, Luck) elérik a kívánt szintet. Átképezni szintenként lehet, szóval ha nem tetszik hamar vissza lehet csinálni.
A játék egyébként elég könnyû, na persze a chapterek végét érdemes maxra feltápolt karikkal elérni (minél többet csatázni addig, hogy fejlõdjenek ameddig csak lehet, pl. ha a kövi szintlépéshez 1000 xp kell a karinak és az adott szinten levõ szörnyek ellen egy csata ad 50-80xpt akkor érdemes megcsinálni a kövi szintet, viszont ha már 3000xp kell akkor nyilván nem éri meg szenvedni vele, jöhet a fõellenfél) Azért késõbb biztos nehezebb lesz
Ha valaki kedvet kapott hozzá nyomás lehúzni a kedvenc fájlcserélõ hálózatán, csak 1 CD. Ráadásul a zenék is benne vannak szóval valószínûleg gyárilag is ennyi.
Ha nincs chippelve a gép lehet próbálkozni platinum kiadással, bár a hazai kínálatot ismerve feleslegesen.
Ja és egy tanács: kezdetben mindenképp olyan karit érdemes csinálni aki 5ös szinten átképezhetõ Bishoppá, mert pl. a talált tárgyakat is csak ez tudja felismerni, és ilyen nem csatlakozik hozzánk. Ehhez az kell hogy a kezdõkari aligmentje Good legyen, a Wisdomja meg a Faithje meg 10 körüli vagy afeletti, mert a Bishopnak 20 kell mindkettõböl. Az értékek minden szintlépéskor nõnek, de nem sokkal, talán csak 1-2vel. Tehát erre a két értékre érdemes tenni a pontokat. Mondjuk én elkúrtam a kezdõkarit, de így is könnyû a játék (eddig még ) szóval végül is nem muszály Bishopot csinálni.
Mint a fentiekbõl látszik nekem eléggé bejött a játék, nem értem miért nem lehet több ilyet kiadni konzolra a 1st meg 3rd person hegyek helyett. Az FPSek PCn csak uncsik, de konzolon egyenesen röhejesek, az irányítás miatt (egér + billentyûzet hiánya, vagy támogatásuk hiánya miatt)
Na persze ezt hiába magyarázza azoknak az ember akik az autoaimos henteléshez vannak szokva ... nekik ajánlok néhány perc CSt valamelyik public szerveren