Szerintem most ne menjünk bele a fejlesztõ/kiadó pénzügyi kérdéseibe: Anubys, ha tényleg játékot fejlesztetek, akkor tudnod kell, hogy nem 100 forint jut a fejlesztõnek / játék (Kivéve persze csak ha valami apróságot csináltak. Pl, leprogramozták a menüt, mert arra a fõ fejlesztõnek nem volt ideje). A 12e forintos játékból cirka a fele, kétharmada jut vissza a kiadó/fejlesztõ párosnak, azok meg a szerzõdésük szerint osztoznak: a Doom3 -at fejlesztõ id nyilván jobb tárgyalási pozícióban van a kiadójánál, mint a Killer Mutant Viking elsõ részét összakalapáló Kiskunfélegyháza Games Bt. És ez még nem a profit, hanem a bevétel - lentebb csatoltam egy URL-t, érdemes átolvasni a költségek eloszlásáról érdeklõdõknek. Én is 5e +-1e magasságában érzem reálisnak a játék árakat, de azt is látni kell, hogy a mai fejlesztési költségek és eladások mellett ez az ár nem tartható. Ha csak ennyiért vennék meg a játékokat és csak ennyien, akkor a fejlesztõk 99% -a a Quake2, esetleg Quake3 motort használná a mai napig, lévén nem lenne pénzze kifizetni az újabb engine -eket - az olyan költségekrõl nem is beszélve, mint pl. a DTS vagy D5.1 licensz, ami szintén nem ingyen van. Ma csak azért lehet 5e forintos NOLF2, mert teljes áras kiadásban megtermelte a tõle elvárt profit nagyobb részét. És végül: teljesen egyetértek azzal, hogy akinek nincs 12e forintja Doom3 -ra, az vegyen játékot olcsóbban: nem kell mindig a legújabb hisztivel tolni, nem kell bedõlni a gamer magazinoknak: ezek néha már rosszabbak mint a lifestyle magazinok. Konzolokra is van 5e pénzért 2 éves játék, nem kell 18 ezres GTA San Andreas.