Nem az a lényeg, hogy mibõl tartjuk fent az oldalt, hanem az, hogy elég jól ismerjük a (gamer) szájtok lehetséges üzleti modelljeit. Ma sem itthon, sem külföldön nem lehet pénzért eladni netes tartalmat. El tudok képzelni pár marginális esetet persze, mondjuk kutatási anyagokat/cikkeket, elemzéseket, statisztikákat, de hírt és játékreview-ket biztosan nem. Amióta van gamefaqs, már végigjátszásokat sem, a strategy guide piac meg a hozzám hasonló õrültekbõl él, akik imádnak pénzt költeni a hobbijukhoz kapcsolódó nyomtatott tartalomra.
Az, hogy kevesebb bannert látsz, mint pár éve, az azért van, mert megzuhant az online hirdetési piac.
A felvetett témához (adblock): részben igen. Nem minden hirdetés kattintásalapú. Sok partner csak meg akar jelenni a felületen, ahogyan pl. a nyomtatott sajtóban is, mert reklámozni akarja a termékét, szolgáltatásait. Ilyenkor csak a látogatszámra, PI-ra kíváncsiak, nem érdeklik õket az átkattintások. Az ezeket a reklámokat szûrõk egyébként jól informált réteg, akik tõlünk függetlenül is eljutnak a termékekig, max. kimaradnak egy nyereményjátékból, stb.
A kattintós hirdetéseknél (pl. a google adsense) meg kvázi mindegy, hogy kiszûri-e vagy nem kattint a kedves olvasó, mert egyikbõl sem lesz bevétel.
Úgyhogy összességében azt mondanám, hogy a jelen helyzetben nem izgatjuk magunkat különösebben az adblock és társai miatt, de nem szertnénk, ha ez általános trenddé válna a közeljövõben.