Terjed, mint fagy a jégkorszakban és lassan megsemmisíti a Földi életet. Önsokszorosító földönkívüli kristály, amely minden anyagot tiberiummá alakít, amihez hozzáér. Az anyagtranszformálás során intenzív radioaktív sugárzás keletkezik, ami lehetõvé fegyverként hasznosítását és ideális erõforrás. Kormányok és a hadsereg erõmûveit ez az anyag hajtja. A GDI ellenõrzés alá akarja vonni a tiberiumot és visszafordítani bolygófoglaló hatását. A NOD fel akarja gyorsítani a tiberium elterjeszkedését a Föld teljes felszínén. Kane víziója, hogy az emberiség következõ evolúciós lépése a tiberiummal egyesülés. Ki készítette a tiberiumot? Miért került a Földre? Ha átalakul az emberiség, hová visz az minket? Mindezen kérdésekre választ kapunk a C&C3-ban.
2047:
Csaknem a teljes felszínt elborította az élõ, radioaktív, zöld kristály. A GDI és a NOD harca ekkora már csak egy halott végsõ rúgásaivá vált. A GDI vezetése úgy gondolja, hogy a NOD legyengült, több csoportra szakadt és ezek marják egymást. Mások meggyõzõdéssel hiszik, hogy a NOD mindent elsöprõ katonai hadjáratra készül. Kiderül, hogy a pesszimistáknak volt igazuk. Kane visszatért és túlerõsítette a NOD-ot, míg a GDI önelégeülten elhízott, mert csak fánkot evett. A NOD egy levegõegekbe irányzott nukleáris rakétával meglepetésszerûen megsemmisíti a GDI parancsnoki ûrbázisát, ahol a teljes GDI vezérkar – összes politikai vezetõ - éppen tortát zabál. Az égen kigyúló narancssárga tûzcsillag jelére megindulnak a hatalmas NOD hadak és széjjelszórják a zavarodott GDI erõket. Itt lépünk be a történetbe, mint GDI parancsnok! Talpra kell állítani hadseregünket és kiûzni a NOD haramiákat a területeinkrõl. Moziátvezetõk továbbra is bebüntetnek. Küldetési eligazításokkal, frissen szerzett kémvideókkal és harctérrõl lopott rádióüzenetekkel ismerjük meg jobban a történetet.
Tiberum elmélet:
Az anyag izgalmas tulajdonságainak bemutatására a MIT – Massachusetts Tudományos Intézet – tudósait hívták meg a fejlesztõk egy kis történet-turbózásra. A nagykoponyák összehoztak egy magazinban is leközölhetõ minõségû tudományos összegzést a tiberium atomszerkezetérõl meg izgalmas tulajdonságairól, hogy miként alkalmazható erõmûvekben és fegyverekben.
Harmadik fél:
NOD és GDI mellett harmadik titokzatos hatalom is színre lép.
AI:
Tanulni képes gépi intelligenciát fejlesztettek ki. Többféle AI ellenfelet mutatnak be, és elképzelhetõ, hogy a gépi agy agresszivitását is lehet majd állítgatni.
Egységek:
Visszaköszönnek a GDI Commando, Orca, Mammoth Tank, NOD Stealth Tank unitok. A mammoth tápolható lesz kétcsövû és rakétavetõ ápgrédekkel, plusz késõbb nagyon durva railgunokkal, amik teljesen lecserélik a tank ágyúit.
Robbanások, grafika:
”Szupernóva” szintû részecske effekt rendszer készül a C&C3hoz, RTS-ben eddig még soha nem látott komplexitású robbanásfelhõket gomolyogtatnak majd ámuló szemeink elõtt. Izzó nyomjelzõk, lepattanó lövedékek, füstoszlopok, nagy tüzek, porfelhõk figyelnek be és az atmoszféra szép ködös lesz. Elkpesztõ vizuális mélységet kap a csatatér.
Küldetések:
Harcok elõtt és után taktikai döntéseket hozunk, melyek kihatnak a jövõbeli csatákra! A három hadjárat fejezetekbõl - Theatres of War – áll, melyek földrajzi helyszíneknek felelnek meg, mint például Skandinávia. A területek és feladatok között válogathatunk. Választanunk kell, hogy az ellenséges repteret vagy a kikötõt akarjuk elfoglalni, mindkettõt nem lehet és az utána jövõ missziókban légi vagy tengeri fölényünk lesz.
Mozgó bázisok:
Friss elemeket hoznak be az RTS színtérre. Például egységeink plusszokat és képességeket nyernek, ha közel vannak az Ion Storm középpontjához. Ez utóbbit a három választható fél egyike képes behívni. Továbbá egységeink összedolgozhatnak és a harctéren ekkor új lehetõségünk nyílik lenyesni az ellent.
A Kezelõfelület Visszatér:
C&C oldalsó panel megint befigyel, bõvítik friss opciókkal természetesen. Egységek, típusokba szedetten választhatók, irányíthatók, térképen bárhonnan lehet építkezni még harc közben is. Infó evvel bármirõl lekérhetõ. Battle for Middle-earth II MetaGame üzemmódjához hasonlóan a Föld globál térképén lehet építkezni és innen lépünk be a harcterekre. A csata kimenetele változtatja a globális nagytérkép kinézetét. Saját hadjárat is készíthetõ.
Multiplayer:
Gyorsabb válaszidõk, összehangolt játéklogika és egységmozgások várhatók, parancsaink azonnal végrehajtódnak. Tápos pathfinding/útvonalkeresõ és egység AI várható. Legjobb C&C bajnokok tesztelhetik majd a C&C3-at végsõ egyensúlyozás érdekében. Beépített voice over IP (VOIP) alap. Új spectator módok kerülnek be a harcoló parancsnokokat figyelõ nézõközönség nagy örömére. Klánok támogatását szívén hordozza a fejlesztõgárda.