Aki meg szeretne lepõdni, ugorja át az egész cikket!
Friss Finomságok:
Hidak építhetõk, rombolhatók. Katonákat berakhatjuk majdnem az összes semleges épületbe, míg egy célzott gránáttámadás vagy tanklövés ki nem robbantja õket onnan. Mammut tankok lánctalpa illeszkedik a terep egyenetlenségeihez. A Guardian nem csak csapatszállító, hanem aknalerakó is lesz. A RIG javító jármû pedig Outposttá változhat. Ha mellérakunk egy rakétatornyot meg egy repteret, akkor kitûnõen védhetjük kedvenc Tiberiummezõnket. Multiplayerben a C&C Tévére kapcsolva tanulmányozhatjuk a nagymesterek technikáit. "Voice over IP" megoldás mellett pár egérkattintással egész tömegviadalokat rendezhetünk. Megjelenési dátum: "valamikor 2007-ben." A Gamestar csapata szerint kábé félkésznek tûnt a bemutatott verzió. GDI és NOD mellett beköszön a:
Harmadik háborús hatalom:
Tiberiumhoz igen szoros kapcsolat fûzi õket
A Sonic Disruptor Tower hatékony a Tiberiumot szeretõ egységek ellen.
Túl egyszerû GDI kinézethez képest rendkívül szokatlanul fest majd a harmadik oldal.
Trélerbõl 1 szöveg: "Már azt gondoltuk nem lehet rosszabb és akkor jöttek õk!"
Tiberian Sunban a GDI és a NOD egy lezuhant idegen hajó megszerzéséért harcol. Ennek származását sosem tisztázták.
Gamestar spekuláció: Idegen fajról van szó, amely nem csak üzemanyagként használja a Tiberiumot, hanem az organikus túléléséhez is.
Két egységüket kombinálhatunk és brutáltápos egységet kapunk.
Sokféle Upgrade miatt keményebben kell majd stratégiázni. Álljon itt bizonyítékként a csaknem teljes GDI bázis:
Watch tower: álcázott egységeket észrevesz, géppuskája van védekezésre. Ápgréd: rakétás Golem Tower és a Sonic-Disruptoros változat Tiberiumos egységek ellen.
Tiberiummezõ: lassan újranõ. Nagyobb seregekhez újakat kell keresni.
Rocket-Uplink: Zone-Troopereket lõhetünk messzi célba vagy közvetlenül támadhatunk ellenséges bázisokat a világûrbõl lehívott Shockwave Rakétával.
Airplane carrier/repülõgép anyahajó: két repülõ egységet javít és szállít. Játék határozza meg flottánk méretét, hajókat nem lehet építeni. Ezért semmiféle tengeri épület nincs. Vízi egységek kiosztásáról a játék dönt: Transport Hovercraft, repülõgép anyahajó, romboló unitokat kaphatunk.
Arsenal: fegyverkutató központ gyalogságnak és nekik kórház is egyben.
Construction Yard: többféle építési megbízást adhatunk, csak több darut kell hozzá venni.
Radar Centre: Felépítése után bekapcsol a mini-map. Innen hívhatunk felderítõ buggy csapatot, mesterlövész brigádot [feladatuk: személyi likvidálás plusz tüzérségi nagytámadáshoz célpont bejelölés] vagy egy rakétás+bombázó FireHawk vadászgéprajt.
Silo: A finomító kevés tiberiumot tárol, minél több silót kell építeni. Ellenség kedvelt célpontja..
Barracks: Gyalogsági kiképzõ és termelõ központ. Nyolcas csoportokban ontja a géppuskásokat és gránátosokat. Mérnököt és Commando egységet egyenként rendelünk.
Tech Centre: Jármûfejlesztési újdonságokat repülõgép hozza. Ápgrédek meglátszanak a unitokon.
War Factory: Táposabb egységeket hosszabb ideig épít. C&C Generals megoldással két szintet léphetnek az innen kijött egységeink.
Airport: 4 repcsi javítására + építésére. Az új Firehawk Jetfighterek építése elõtt dönthetünk bomba vagy rakéta muníció felõl vagy mindkettõt rájuk rakhatjuk.
Power Plant: ha csökken az áramtermelés, kiesik a radar és lelassul minden építés.
GDI egység speckók:
Orca kémszenzorokat lõ az ellenséges egységekre, így azok szépen feltérképezik nekünk a terepet.
Predator tank szuperdurva Railgunokkal ápgrédelhetõ
Zone Trooper a legdurvább gyalogos. Power armorja van. Jetpackjával folyókat ugrik át vagy magas sziklás helyekre jut fel.
Mammoth Tank: dupla railgunjaival gyorsan szétlövi az ellenséget, rakéta ápgréd után az épületeket is.
Szuperfegyverek: GDI mega Ionsugár, NOD atombomba, harmadik titkos fél pedig kifejezetten gonosz tömegpusztító eszközzel operál. Aki rendelkezik IonVihar generátorral, forgószelet készíthet és az ellenség bázisa felé terelgetheti.. Szuperfegyverrel tüzelésig a visszaszámolást az ellenfél is látja, így tuti, hogy mindent bevet majd ezeknek az igen drága épületeknek az elpusztítására.
NOD erõk sokkal jobban néznek ki a vörös, organikus dizájnnal meg a feketén tükrözõdõ lakkfelületekkel. Kedvenc lángszórós tankjuk vígan sütögeti GDI gyalogosainkat. Rövid hatótávja miatt azonban hamar ágyúink martalékául esik.
Hadjárat különlegességek:
GDI erõkkel nyomulva Washington felszabadításához választhatunk: repteret vagy a kikötõt rohamozzzuk meg. Utána következõ küldetésben légi vagy vízi fölényünk lesz. A végsõ felszabadításhoz természetesen mindkettõt meg kell szereznünk.
Sztori:
C&C univerzumbeli idõszámítás szerint 20 évvel a C&C Firestorm küldetéslemez után, 2047-ben a GDI és ellenfele között csalóka tûzszünet áll fenn. A GDI kifejleszt egy technológiát, amellyel a tiberium-fertõzött területeket meg tudja tisztítani. Ettõl függetlenül a Tiberium zavartalanul terjeszkedik. A NOD belharcokkal marja magát. Senki se tudja, mi van Kane vezérrel.
Mike Verdu, a Gamestar interjúalanya elárulta, hogy Kane legjobb egészségnek örvend és nagyban forralgatja terveit. Rossz idõk járnak a GDI-ra, amely egyfajta futurisztikus NATO-ként funkcionál, mert a háttérben megjelenik egy harmadik, titkos és rosszindulatú hatalom. Filmes színvonalú mozibejátszások színesítik majd a történetet. Az Electronic Arts 45-60 perces filmet tervez, melyet az elkövetkezendõ hónapokban forgatnak. Történetben egyetlen befejezéssel szolgálnak a fejlesztõk.
Kezdéskor a GDI vagy NOD erõket választhatjuk és velük végighentelve mindkét oldalról megismerhetjük a sztorit. A harmadik oldal hadjáratát akkor választhatjuk, ha a GDI vagy NOD oldallal megnyertük a játékot.
Többszáz oldalas dizájn könyv alapján készül a C&C3, melyet tíztagú EA csapat írt meg a fejlesztõk részére és még tudósokat is bevontak a Tiberium szerkezetének és viselkedésének kitalálására.