Egyjátékos kampányban erre kattintva tájékozódhatunk a fõ- és mellékküldetésekrõl, ha viszont többjátékos csatát vívunk, itt kaphatunk információt a többiekrõl.
2, Eladás gomb
Egyértelmû feladata a már szükségtelen épület eladása, hasznos ha egy fontosabb épületre nincs pénzünk. Kisebb elõnyt kovácsolhat, ha egy szuperfegyver hatása "alól" eladjuk az épületünket, valamint a törölközõ bedobásának egy gerinctelen módja, ha eladunk mindent.
3, Áramellátás be/kikapcsoló gombja
Épületeink energiafogyasztása egyenként kikapcsolható, ezáltal a fontosabb (általában védelmi) építmények több energiát nyernek. Könnyen kiküszöbölhetõ ezzel, hogy az ellenfél áramhiány idején támadjon védtelen bázisunkra.
4, Javító gomb
Hasznos kis találmány, ennek segítségével súlyosan amortizálódott épületeink javíthatóak ami pénzbe kerül, de lényegesen kevesebbe, mint újra felhúzni.
5, Energiamutató
A zöld csík jelzi, hogy jelenleg épületeink mennyi energiát termelnek, a vékony fehér csík pedig a fogyasztást hivatott megmutatni. Pontosabb számadatért elég az egérrel rámutatni.
6, Minitérkép
Csatáink során a legjobb barátunk, ezzel az eszközzel könnyen megtalálhatjuk elkóborolt egységeinket, avagy scrollozás nélkül utasíthatjuk katonáinkat távoli célpontok megtámadására.
7, Nyersanyag
Hódításaink során a legfontosabb szem elõtt tartandó érték, ebbõl fogy ha épületet vagy egységet vásárlunk, és ez nõ, ha dicsõ Harvesterünk tibériumot gyûjt.
8, Környezetfüggõ menü
Egy igen hasznos gomb minden tábornoknak, egy kattintásra megmutatja jelenlegi erõinket, milyen egységünkbõl mennyi áll rendelkezésünkre, valamint csoportba szervezhetjük õket , amivel a speciális és egységfüggõ képességek egyszerûbben használhatóak.
9, Gyártási menü
Balról jobbra haladva az ikonok a következõket tartalmazzák: általános gyártási épületek, védelmi épületek, gyalogság, páncélosok, légi jármûvek.
10, Gyártási almenük
Itt jelenik meg a kiválasztott kategóriában építhetõ egységek képe, kicsivel fölötte számokkal ellátva a gyárak, ha esetleg egyfajta épületbõl több állna rendelkezésünkre.
11, Építés gombok
Minden egység vagy épület rendelkezik ilyennel, erre kattintva kezdõdhet meg a gyártása, mely szükség esetén jobb klikkel szüneteltethetõ, újabb klikkel elvethetõ.
12, Infó ablak
Az éppen kiválasztott egység, vagy épület részletes információja.
13, Egészség
Hasznos tudni mennyi kárt képes még elviselni bátor katonánk, vagy szorgos épületünk. Ha zöld sokat, ha sárga jobb vigyázni, viszont ha piros érdemes megjavítani, esetleg öngyilkos küldetéssel megbízni.
14, Felszerelés
A birtokolt és megvásárolható felszerelés az adott egységnek.
15, Harci "tápláléklánc"
Minden egység egy bizony fajta fegyverzettel szemben erõsebb, vagy gyengébb. Ez a pár ikon hivatott minket errõl tájékoztatni. A zöld csík jelzi milyen típusok ellen erõs, a piros csík egyértelmûen megmutatja melyik ellen gyenge. Csatákat dönthet el, ha megfelelõen váltogatjuk támadó erõinket az ellenféllel szemben.
16, Tapasztalat
Nevezhetjük rangnak is, egységeink bizonyos számú ellenfél likvidálása után "szintet lép" ezzel erõsebb támadást és kitartóbb páncélt nyerve.
17, Speciális képességek
Ez a gomb szolgál a kiválasztott egység egyedi képességeinek aktiválására.
18, Felszerelés
Ezekkel a gombokkal vásárolhatunk a kiválasztott harcosunknak hasznos kiegészítõket.
19, Általános parancsok
Egyszerû kezelhetõséget biztosít haderõnknek, balról jobbra haladva: támadás, mozgás, egy bizony pont folyamatos támadása, állj, harci szabályok.
20, Szuperfegyver visszaszámláló
Hatalmas pusztításra képes, kemény pénzen megvásárolt szuperfegyvereink alkalmazásáig visszamaradt idõ.
21, Tábornoki képességek
Fajonként változó képességek, melyekhez bizonyos épületek felhúzása után jutunk. Szerepel köztük szõnyegbombázás, radar zavarás és hasonló nyalánkságok.
Sajnos míg a most megtanult gombokat és parancsokat használni tudjuk, várakoznunk kell 2007 elejéig, azonban vigasztaljon mindenkit a tudat, hogy ígérnek egy szaftos demóverziót, mely még ebben az évben esedékes.