....bizonyításáért nem egy fizikust közösítettek ki már emiatt a tudományos életbõl...
Azért közösítették ki õket, mert 'bizonyításuk' nem reprodukálható, ergo nem hiteles. Ennyi. Ha a bizonyítás hiteles lenne, jogosan verhetnék a mellüket, de az évek alatt 1x sem sikerült ez.
Az a másik kérdés, hogy ha mûködik, miért nem jelentkezik senki a találmány megvételéért vagy miért nem szál be az üzletbe csendestársként? Az X-Prize esetén a csapatok jó része talált mecénást, egy sokkal de sokkal kissebb célért. Utána kellene csak menni, kilincselni mindenhol, és elöbb-utóbb csak lesz valaki, aki hajlandó pár millió $-al megtámogatni a további kutatásokat. Ám ez esetben amennyire én tudom eszük ágába sincs a "feltalálóknak" kilincselni, inkább bulvárlapokban kérik ki azt, hogy õket meghurcolják a mûködõ hidegfúzió miatt. Ahhh... persze...
De mondok más példát: a robbanómotorok már több mint ötven éve elavult konstrukciók, mind teljesítményben, mind gazdaságos üzemeltetésben nyomába sem érnek a villanymotornak
És hogy eteted azokat a villanymotorokat? Akkumulátorral? Vagy jó minõségû akkumulátorokkal (pl. Litium-Ion, viszont ez iszonyú drága), vagy gyengébb minõségû, de olcsó akkumulátorokkal, ami viszont kevesebbet bír? Esetleg energiacellákkal látod el? Amelyek ára jelenleg még eléggé borsos?
De mondok jobbat: amerikában már több, mint 30 éve kapható elektromos meghajtású közuti célra szánt autó. A probléma csak az, hogy régebben a teljesítményük sok kívánnivalót hagyott maguk után. Ma is kapható amerikában vagy tucatnyi különféle gyártmányú elektromos autó (zömében városi használatra), sõt európában is (pl. a 90-es években volt elektromos Peugeot 106-os és Citroen AX is) ám a kereslet irántuk eléggé visszafogott, és akkor még finoman fogalmaztam. Az emberek többsége irtózik egy olyan autótól, amely egy feltöltéssel max. 50-100km-et mehet, és után órákig kell tölteni, ráadásul úgy, hogy legtöbbször csak otthon tudja, mert "elektromos feltöltõparkoló" meglehetõsen kevés van. Mindezek mellett teljesítményük sem túl jó, és ehez képest még általában drágább is, mint a benzines/diesel változat. Az emberek jó része gyakorlatias, ha valami egyszerûbb/jobb/olcsóbb, akkor használnák az elektromos autókat, hidd el. De jelenleg nem ez a helyzet. Márpedig az autógyártók nem fognak átállni az elektromos autók gyártására, amíg nem lesz kellõ kereslet irántuk. Úgyhogy különféle trükkökkel próbálkoznak megnyerni a környezetvédelemre érzékeny vevõket, pl. a hibrid meghajtás.
Amúgy ha így gondolkodsz, akkor miért nem vásárolsz elektromos autót. Amennyire én tudom, itthon is hozzá lehet jutni ilyenhez...