Pályára álláshoz vízszintes sebesség kell, akkora hogy annyit menjél elõre, mint amennyit esel a föld felé. Egyébként légkör nélküli töksík bolygó körül 1 méter magasan is pályára állhatsz, föld körül a légkör miatt 170km fölött érdemes. Minél magasabb pályán vagy annál kisebb a vízszintes sebességed, de persze a magasabb pálya eléréséhez is többet kell gyorsulni. 300km körüli pályához 7,5 km/sec körüli vízszintes sebesség tartozik, 32500 km körül a 0 közelében.
Orbiterben úgy kell pályára állni, hogy felszállsz, és elkezdesz emelkedni, minél magasabbra, hogy a légkör kevésbé lassítson, és közben gyorsítasz.Dg-nél azért nem érdemes olyan agresszívan emelkedni, mert azzal ki lehet használni a légkört és a szárnyakat az emelkedésre. Valahogy úgy kéne hogy 20km en 900 m/s, 40 km-en 3000 km/s, 60km 5,6 km/s ezután figyelni az orbit mfd-n a ApA értékét (ez az a magasság, amit az adott pillanatban el tudsz érni csak lendületbõl). Ha jobban felemeled az orrát akkor a ApA gyorsabban fog emelkedni, de a vízszintes sebességed kevésbé, így gyorsan vissza fogsz esni, szóval úgy csináld hogy amikor eléred a kívánt ApA-t akkor a vízszintes sebesség közel legyen 7,2 km/s-hez. 20 másodperccel a ApA magasság elérése elõtt (ezt a ApT jelzi), nyomj egy pro grade autopilotot, és 0 ApT-nél gyújtsd be, amivel a PeA értéke fog emelkedni, és ha kb annyira emeled amennyi az ApA, akkor majdnem körpályán vagy.
Szóval az Ap rövidítés az Apoasis-t jelenti (a pálya legmagasabb pontja), a Pe pedig a Periapsis-t (a pálya legalacsonyabb pontja), az A a rövidítések mellett altitude-t (magasság a felszíntõl számítva), vagy az R radiust (sugár a bolygó középpontjától számítva), T az idõt, és így tovább mindenféle rövidítéskombinációnál, általában az eredeti fizikai rövidítéseket használja az orbiter is.