cash888:ha részletesebben leírnád a problémáta,akkor egy konkrét segítség megoldhatja azt.Itt a fórumon többen leírták az orbitra állást.Próbálok segíteni,bár nem vagyok egy oktató típus.Én arra emlékszem,hogy mindig az Apa -t figyeltem és végül kezdtem lefelé jönni idõ elõtt:D.Ez volt a gond.
Például milyen a horizontális sebességed?
Aserac: valóban nem kötelezõ hozzá az angol,csak elõny.(nekem nincs ilyen:D)
franko2: 2006-os van,a következõ szerintem még béta, innen: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/orbitervis/index.php?title=OrbiterPublicBeta
Kérdés:
Marsra érkezésnél a bázis feletti PeA -t,hogy alakítjátok ki,ha valós kategóriában hõpajzsos leszállást végeztek (mondjuk egy Mars for Less típusú küldetésben) egy szabadon kiválasztott bázis esetén.Ez esetben egy magas 1.600M ApA -ról,félorbitról kell deorbitot csinálni úgy,hogy a PeA (30k) a bázis után legyen 2-3 pöttynyivel:P,(BasyncMFD) ekkor jó lesz a süllyedés, a légköri fékezés idõtartama,normál kör esetén deorbitnál túl sokat és laposan megy a légkörbe hamarabb lelassítva a hajót.(nem DG)
Szóval a bolygóhoz érkezéstõl számolva:
1.pályára állás a marsi CTV-vel(takarékos elnyújtott pálya,3.000M Apa,120k PeA)
2.körpálya kialakítás csak a leszálló egységgel(1.600M)
3.bázisszinkron
4.félorbitos deorbit
5.korrekciós manõver(a PeA pontos helyének kialakítása)
Konkrétan:
1.és 2.lépést össze lehetne vonni? (azaz,hogy lesz a bolygóhoz érkezéskor épp "alattam" a bázis,így rengeteget spórólnék)
5.ezt csak tapasztalatból állapítottam meg (2-3 pöttynyi távolsága bázis után),mûködik,de macerás a manuális égetés ez esetben.