A kocsi nem fegyver, a kézigránát az. A kézigránátnak egyetlen egy funkciója van, mégpedig az, hogy embert tegyenek harcképtelenné vele (ez lehet megölés, de lehet megsebesítés is). A kocsi ezzel szemben olyan eszköz, amely alapból nem arra van, hogy embert öljenek vele, hanem hogy A pontból eljussanak B pontba. Hogy az emberi sérüléseket elkerüljék, megalkottak egy szabályrendszert, melyet betartva sem a testi épség, sem az emberélet nem kerül veszélybe. Ha ezt a szabályrendszert betartják, akkor rendkívül nagy az esély arra, hogy ne történjen halál vagy sérülés. A probléma ott van, amikor ezt a szabályrendszert nem tartják be (lásd általad említett gyorshajtás, ittas jármûvezetés, stb.)
Hogy egy egyszerû büntetõjogi példán át megvilágítsam a különbséget: van a te részeg sofõröd, aki belehajt a buszmegállóba, megölve 4 embert.
Ha a sofõr tette gondatlan volt, vagyis tényleg csak ivott és úgy ült volán mögé:
halált okozó ittas jármûvezetés.
Ha meg akarta ölni a szomszédját, akirõl tudta, hogy mindig ugyanakkor száll fel a buszra és azért ivott belõle, hogy bátrabb legyen: elõre kitervekt emberölés.
A különbség:
a) az elõbbi eset gondatlan, az utóbbi szándékos;
b) a második esetben ténylegesen gyilkos fegyver az autó, míg az elõbbiben nem;
c) elsõ esetben 5 évtõl 10 évig, második esetben 10 évtõl 15 évig terjedõ szabadságvesztés.
U.i.: Ha mellém dobnak egy kézigránátot, és valami csodával határos módon el tudok ugrani, akkor én speciel mindent csinálok, csak nem lövöldözök utána...