Jaja, már kezdem unni az alapokat (gondolom ti is) úgyhogy holnap rápörgök mostmár és aztán jönnek az extra okosságok...
"Basic"
"Guarding" - védekezés
3 éle védelem ismert. Ismerni ezeket nagyon fontos, nemcsak hogy ne sebzõdj, hanem hogy gyorsabban kerülhess támadásba.
Elõször is a legfontosabb a védelmi "szint" kérdése:
High - ha lecsücsülsz el sem talál.
Mid - ülve, állva is eltalál.
Low - csak ülve védhetõ.
Overhead - ülve nem védhetõ.
Unblockable - védhetetelen támadás (PL: Slayer - "Undertow", iletve a Throw ill. Command Throw támadások (normál dobás és speciális "karakter spec." dobás, Pl: Slayer - "Bloodsucking Universe" ))
(Potemkint eltalálja a High ülve is a mérete miatt)
1."Basic" guard védelem
4 vagy 1 gomb lenyomásával kivitelezhetõ. Levegõben 4-al. Ha nem Unblockable, akkor ezzel a basic guarddal tudsz védeni ha a szintek is stimmelnek. Levegõben védeni csak levegõben lévõ karakter támadását lehet ezzel, ha az ellenfél a talajon van mikor talál a támadása, akkor csak FD-el (Faultless Defense) lehet.
2. "Instant Block" - azonnali védelem
U.A. mint a basic guard, csak itt a becsapódás pillanatában kell lenyomni a hátrafele gombot (4 v 1). Ha sikerül akkor fehéren villansz egyet. Elõnye, hogy sokkal gyorsabban tudsz visszavágni mintha simán védtél volna (gyorsabb "védelmi sokk" recovery). Levegõbven is lehet, de az elõbbi itt is igaz talaji támadásokra. Akkor is alkalmazható, ha már védelemben vagy (egymás utáni támadást kell védeni), azaz ha védelem közben jön egy olyan támadás amit nagyon jól ismersz hogy mikor talál, és ekkor ismét 4 v 1 -et nyomsz akkor instant block lesz, ha az idõ stimmel. Ezzel visszavághatsz (ha az idõ így elég), míg
ha normál védelembõl próbálnád, akkor esteleg õ találna el téged (mert több idõ kellene ehhez... )
3.Faultless Defense - hibátlan védelem
Guard méter nem nõ, az ellenfél jobban hátralökõdik, nincs chip sebzõdés (védelem közbeni kis sebzõdés), levegõbeni védekezés talajjal szemben, nem mozdulsz védelem közben (ha dash közben veted be is azzonnal megállsz helyben emiatt, míg amúgy lendületbõl továbbcsúsznál, ezzel a gyors karik lennének a legsebezhetõbbek, ugyanis ekkor teljesen tehetetlen vagy), viszont tovább tart a védelmi sokk mint 1., 2. verziónál... tension kell hozzá, úgyhogy további alkalmazását a tension részben...