OK, közben jön a köv. rész immár haladó cuccból...
"Intermediate"
"Tension Gauge"
Ez az egyik legfontosabb eleme a játéknak, szóval tudni nem árt, mit hogyan ez ügyben.
"A Tension növelése":
Offenzív akció kell a tension növeléséhez. Ez bármely támadás lehet, sõt még egyszerûen az ellenfél felé közeledés is. Nos általánosan, minél aggresszívabb vagy annál gyorsabban növekszik a tension. Alapban 4 részre osztható a tension: kék ha 1/4 alatti; zöld e felett, piros lesz féltõl, és arany színû ha tele van.
Bónuszok, levonások:
Minél agresszívabb vagy annál gyorsabban nõ a tension, viszont minél jobban védekezésbe mész át (turtle) annál inkább lassabban nõ.
+Sikeres Instant Block (IB) után egy kis idõre felgyorsul a tension növekedése (framere pontosan nem tudom még, ill változhatott Reloadban...).
-FD után csak 20%-a lesz a normál töltõdési sebességnek a tension növ. seb.-e, 1mp-ig (miután vége lett az FD-nek) (60 frame)
-RC ill DAA (Dead Angle Attack) után csak 20%-a lesz a normál töltõdési sebességnek a tension növ. seb.-e, 4mp-ig (240 frame)
-Negative Penalty (hosszas védekezés után) után csak 20%-a lesz a normál töltõdési sebességnek a tension növ. seb.-e, 10mp-ig!!! (600 frame)...uhhh
"Overdrive (OD)":
50% tension minden overdrive ára (Dizzy és Justice utolsói 100% tensionosak)
"Dead Angle Attack (DAA)":
Counter támadás, ami 50% tensiont követel. Elõhozása: blokk közben elõre + 2 támadógomb lenyomása (kiv.: Dust), Ha sikeres fehéren villansz, és azonnal megtámadod az ellenfelet. Ha szorult helyzetben vagy akkor jól jöhet, illetve egyes kariknak egészen jó kombó lehetõségei vannak egy DAA után (fõleg sarokban). Fontos hogy kicsi a hatótávja, valamint ennek is vannak kezdeti frame-jei, ami azt jelenti hogy ha az ellenfél gyorsabban recover-el a támadásával akkor ki is védheti a DAA-dat.
Ha használtad lassabban nõ a tension...
"Faultless Defense (FD)":
Tensiont igényel, elõhozása: hátra + 2 támadógomb lenyomása (kiv.: Dust). Ha lenn tartod ezeket, akkor abben a stádiumban maradsz míg van tensionod (ami folyamatosan fogy FD közben). Az elõzõekben azt írtam tévesen, hogy védelem közben nem mozdulsz el, ez nem igaz, csak annyi hogy ha mozgásban vagy akkor ez megállít azonnal (bocsesz). A többi (ld. alább) stimmel.
(Guard méter nem nõ, az ellenfél jobban hátralökõdik, nincs chip sebzõdés (védelem közbeni kis sebzõdés), levegõbeni védekezés talajjal szemben, (ha dash közben veted be azzonnal megállsz helyben, míg amúgy lendületbõl továbbcsúsznál, ezzel a gyors karik lennének a legsebezhetõbbek, ugyanis ekkor teljesen tehetetlen vagy), viszont tovább tart a védelmi sokk mint basic ill IB védelmi verzióknál... tension kell hozzá)
A védelmi "szintek"-et ezzel is helyesen kell beadni ha védeni akarod õket, valamint a "dobások" (throw) ellen sem használ.
Általában nem árt egy keveset erre a célra tensionból tartalékolni...
Ha használtad lassabban nõ a tension...
"Instant Kill (IK)":
4támadógomb egyszerre lenyomásával (kiv.Dust) elõször belépsz az IK módba (tension átvált "Attack" feliratra és piros lesz az egész), majd a kari move menüben látható piros hátterû inputot beütve a támadást kivitelezheted (May kivételével 236236+HS akinek van (Justice-nak, Dizzy-nek nincs)). IK módban fogy a tension, ha elfogy akkor az életed csökken tovább (nem öl meg, 0 HP -nél megáll) (kilépni a 4gomb egyszerre lenyomásával lehet, vagy ha elsütröd az IK-dat (ha nem talál, tenesion méteredet elveszted, szóval nem árt figyelni, mert tension nélkül meleg lehet a helyzet utána (training-ben nem veszted el a "méter"-t csak kiürül)), ha talál nyerted az adott kört) IK-t sikeresen bevetni általában Dizzied karakteren, vagy nagyon sok recovery-vel rendelkezõ támadást elsütõ karin (pl Sol Grand Viper, ha véded és nem RC-zi az ellen; erre sem árt figyelni, hogy mennyi az ellenfél tensionja, ill. Burst-je, nehogy aztán mégis te kapd el a vödör sz@rt)
"Negative Penalty (NP)" - "negatív büntetés"
Lényege hogy elvegye a kedved az állandó védekezéstõl, ezzel próbálva dinamikusnak tartani a játékot.(Ha állandóan hátrafele move-olsz 1,4,7,44, vagy csak ülsz, állsz semmit téve 5,2 akkor elõször figyelmeztetést kapsz a tension méter fölé kiírva, majd röviddel ezután Negative Penalty jön, ha nem kezdesz el támadni ezerrel, ami Tensionod teljesen elveszi, valamint az említett 10mp-es tension-növekedés belassulása is büntet)
Szóval nem árt a teljes semmittévõ ill védelembe burkolózó dolgokat hanyagolni, persze ha nincs más mód és állandóan nyomul az ellenfél... de akkor már inkább DAA-ra b@szd el a tensiont és ami belefér utána add meg neki, majd menj át te RUSH-ba és muta meg neki ki az úr(nõ)...
De egyes kari ha passzív és nem is mozog csak távolra puffogtat sem lesz NP-je (mert offenzív) (Axl, Venom, stb.).