Minden karinak megvan az a tulajdonsága hogy normál move-okat egymás után láncba fûzze. Ezt nevezik Gatlingnak. Minden karinak megvan a maga lánca, ami szerint összefûzheti a normáljait, de általánosan P-K-S-HS mint erõsség szerint növekedve, persze sok kivétel van, de általánosan ez, illetve ezek más normálokkal egybefûzve (de a P,K,S,HS ilyen sorrendet követ akárhol is legyenek a gatlingban pl P-2K-K-S-2HS-HS). Gatling során a normálok amiket összefûzöl egyszerûen az általánosan fellépõ move utáni recovery idõt teszik semmissé, téve gyorssá a támadásaidat (az utolsónál megmarad a recovery idõ). Kivitelezése: egyszerûen mielõtt befejezõdik a move nyomd rögtön a következõnek a gombját és így tovább.
"2-1"
Normált-Specialba való átvitel (cancel). UA a kivitelezés mint gatlingnak, szóval mielõtt normalnak vége, beütüd a spec. inputját. Ha sikerül akkor normál talál és rögtön a specbe megy át... Legjobb ha minél gyorsabban nyomod a spec-et, mert találni fog a normál mindenképp, s így gyorsabban jön utána a spec. illetve az OD (ezt is lehet spec helyére rakni 2-1 -nél).
"OTG" - Off The Ground - Földre kerülve
OTG annyit tesz, mint megütni az ellent, miután már egy másik move-tól lehuppant a földre (konkrétan hátra- vagy hasravágódik), hogy adj egy kis extra sebzést. Ehhez persze elég közel is kell lenni, mert csak a huppanástól rövid ideig tudod megtenni ezt. Hogy mi a legjobb és a legtöbbet sebzõ ekkor, szintén karitól függõen érdemes tehát tudni. (PL Anji: 6HS nem rossz OTG sebzésre stb.) Az fontos, hogy ha már földet ért OTG-zhetsz, de vissza a levegõbe már nem tudod lõni az ellent (launch). Ehhez akkor kell eltalálni míg nem ért földet.
"Link"
Gatlinghoz hasonló alkalmazás, de itt semmi recovery elmaradás nincs. Mindössze annyi hogy miután egy move-ot elsütsz (move-recovery végét megvárod), majd mielõtt az ellenfélrõl a "találati sokk" (miközben nem tud mit tenni) el nem múlik, beviszel még egy találatot. Gatlinghoz képest annyi eltérés hogy ez bármi lehet nem csak normal (karitól helyzettõl függ mit tudsz mit már nem...).
Érdemes úgy is, hogy akkor találj, amikor már épp végez a move-od (abban a stádiumában van már (aktív frame-ek vége)) így a teljes aktív frame stádiumot nem kell végigvárni, s gyorsabb lesz az egész és akár az egy teljes kombót nyithat elõtted, mert pl utána ha ez sikerül és a link is épp befér, akkor mondjuk már nincs ez a sietség és mondjuk még 100 sebzés hozzáfér semmi tensionért... Persze a karit jól kell ismerned, és az idõzítéseit (és move-ok távolságait is) is tudni pontosan (framekrõl van szó, ált 4-5 frame, de lehet hosszabb sokkal pl: OD (mondjuk, ha
Slayer épp úgy talál talaji OD-jével (Dead on Time) hogy épp végez (messze volt az ellen) akkor beférhet mégegy valami utána s-s-s-s ??) de hameg ott állt mellette akkor bizti nem (mondjuk Slayernél lehet hogy pont nem lehet ilyet, csak példának mondtam, azért OD-kra általában sok a recovery, szóval inkább specialokban gondolkodjatok)).
További link lehetõséget okozhat egyéb hatása a move-nak pl: sok a sokk hatása, stagger, falon pattanást okoz, lábsöprés, lebegtet ill Dizzy-vé tesz éppen (na konkrétan ilyen move nincs, csak sok move után elsütött move-nál lehet, errõl késõbb)
Linkek nincsenek elõre beprogramozva a játékmenetbe (mint gatling-ok), szóval kreativitás kérdése az egész...
"Trade" - cserebere
Ha két move ugyan abban a pillanatban talál (de nem sebzõ élük találkozik! -ez opposing hit ha ilyen, és villámlás lesz, gyors recoveryvel (0 ???)) akkor Csere lesz az eredmény, azaz mindkettõ
move talál és kifejti hatását (és Counter hit lesz!). Attól függõen, hogy milyen move-ok ütköztek kombó lehetõség is nyílhat. Ha te olyannal találsz (pl:Dust) ami "launch"-os (lehet vele levegõbeli kombót kezdeni) te meg sima K-t kapsz be, akkor az ellen felrepül te sebzõdsz, egy kis
ideig sokkban maradsz, de utána mehetsz a levegõbe a tehetetlen ellenfél ellen és adni neki ami még befér... Stagger-esekre szintén, olyanokra amik Counterben extra hatással bírnak is (Staggeres lesz ekkor (Anji 6P), falon pattanós ekkor, levegõbe dob ekkor (pl: Anji 6K) stb.)
Szóval hogy a kariddal mit tudsz és mikor, trade után, jó tudni!
"Gravity" - gravitáció
Nyilván a karik más és más súlyúak. Minél több ütést viszel be egy lebegtetõs vagy launchos move elõtt annál kevésbe repül fel (ill alacsonyabban, kevesebbet lebeg lebegtetõsnél) az ellen. Ez
annál inkább igaz minél nagyobb a karik Súlya (nyilván Potemkin-t újra és újra nehezebb magasra felrugdosni (656 kg), mint pl Milliát (48 kg)...).
Ez meghiúsítja a végtelen komból lehetõségét is (ez is) (mert még ha u.a. csinálod is elõbb utóbb egyre kevésbé, kevésbé és végül már semennyire nem tudod magasba lõni). Persze nem mindig az a
jó, ha az egekig lõ föl, néha az a jó ha csak épphogy, szóval ilyesmirõl is lehet gondolkodni (ha tól sok a magasság launch-osnál, akkor próbálj elé még valamit bevinni és csökkenni fog a magasság annnak elsütése után).
Súly osztályok:
Anji 1.00
Axl 1.00
Baiken 1.10
Bridget 1.05
Chipp 1.00
Dizzy 1.05
Eddie 1.00
Faust 1.00
I-No 1.05
Jam 1.10
Johnny 0.98
Ky 1.00
May 1.10
Millia 1.05
Potemkin 0.94
Slayer 1.00
Sol 1.00
Testament 1.00
Venom 1.00
Zappa 1.00
No ezzel nem tudsz nagyon számolgatni, mégis jó tudni, hogy kiken lehet u.a.-t biztosan megcsinálni, mert nem fognak a lényeg elõtt lehuppanni...(azért más is befolyásolhatja, pl a kari mérete, hogy eltalálod-e egyáltalán kombó közben egy idõ után (nagyobbat valószínûbb hogy igen, kis karit meg nem biztos hogy u.a. még épp eltalálja (HIT BOXES - "sebzõdési helyek" ugyanis nyilván mások más karaktereknél)))