Összetett ez is. 3 fõszereplõje van: Defense (kari függõ), Guts, illetve Guard méter. Mindhárom egyszerre lép fel és határozza meg a tényleges sebzést.
Lényegében a következõ táblázatokban szereplõ értékek összeszorzódnak (és végül a move-sebzés szorzói lesznek), így kiadva az adott move, adott kari ellen, adott körülmények közti sebzését.
"Guard Gauge" - "Védelem méter":
A guard a következõ módon befolyásol:
Alaphelyzetben félig van tele. -128 ill +128 a két véglet. Ha a nulla fölött vagy akkor az adott move 100% sebez rajtad, alatta viszont kevesebbet, 0-nál van pedig a normál sebzése (ezek az értékek vannak
táblázatoknál move sebzésre megadva (mellesleg minden normál értéken van ezeknél az értékeknél: tele élet, guard= 0, illetve ált. Sol-on számolták ki (neki 1-es a defense..)))
Ha védsz emelkedik a guardod (IB igen; FD nem emeli). Ha már majdnem tele van akkor elkezd villogni. Ezen a ponton minden találat "counter hit" lesz (sebzése guardnak megfelelõen nõ)(Nem minden találat, kivételek: P,K,D (minden állapotban: levegõben, guggolva)).
Ha nem védsz akkor elkezd csökkennni a guardod mígnem 0 lesz. Ha viszont eltalálnak akkor, csökken a guardod (ez okozza azt, hogy egy
kombó végén egy OD csak mondjuk 10-et sebez, attól függõen, hogy mennyire csökkent közben a guardja az ellennek). Ha teljesen kiürül, akkor gyakorlatilag minden hit 1 sebzésûvé válik (kiv. OD-k).
G.m. LVL_____Basic_____Overdrive
+128->-1_____100%______100%
-16__________78%_______69%
-32__________59%_______50%
-48__________44%_______38%
-64__________31%_______31%
-80__________18%_______18%
-96__________12%_______12%
-112_________6%________6%
-128_________3%________3%
(A köztes G.m. értékeknél köztes Sebzés értékek vannak)
(Kombóban persze amikor éppen talál az adott move, az akkori G.méter számít ezért sebeznek a végen gyakorlatolag 1-et)
"Guts" - "kitartás"
Attól függõen hogy mennyi életed maradt (az adott karival), máshogy sebzõdsz. Hogy mennyi életnél hányadrészét