Felejtsük el az egészet,és nézzük meg,hogy milyen motorokat használnak a különbözõ súlyú jármûvekben.
Modellautó 33000/min
motor 10000/min
személyautó 5000/min
teherautó 3500/min
nyerges vont 1800/min
traktor 1200/min
Dizelmozdony 800/min
hajó 400/min
Minnél nagyobb súlyokat mozgat,annál nagyobb nyomatékot és annál kevesebb lóerõt szednek ki a motorból.
A traktorok nevetséges lóerõvel,és brutális nyomatékkal dolgoznak.Ha ez mindegy és csak áttétel kérdése,akkor miért?Egy 5000-et pörgõ 100 lovas személyautó dízelmotor miért nem jó?
Miért terveznek ennyire eltérõ karakterû motorokat?-nem lehet hogy itt más fizikai képleteket is be kéne hozni?
Nagyobb súlyoknál jobban dominál a nyomaték,hogy miért nem tudom.
Te elvagy azzal az egy képlettel,de biztosan nem tudhatod hogy nincs-e más tényezõ.Nem vagyunk fizikusok,és amit nem értünk azt már nincs is?
Egy pillanatig nem hiszed el a tapasztalatomat,szó szerint hülyének nézel,és jössz nekem az esõvel,így tényleg semmi értelme az egésznek.