A felét elolvastam, de feladtam. Azon kívül, hogy nagyjából az összes felsorolt pontra be lehet látni, hogy vagy ahhoz kellett, hogy a dnd számítógépen játszható változatát el tudják készíteni (és az érdekes és eladható legyen, a szemetek!!!), vagy a játékélmény javítását szolgálja, vagy a kasztok és fajok közti egyensúlyt szolgálja, vagy olyan változtatás, ami nem befolyásol semmi lényegeset (pont leszarom, hogy a drow-kat drow-na hívják-e ).
Ettõl függetlenül nem értem, hogy mi az a hatalmas dolog, amivel pofára lehet esni karakter indításnál pnp dnd tapasztalattal (szerintem csak segít). Teljesen természetes, hogy a diplomácia skill nem úgy fog mûködni a ddo-ban, mint pnp dnd-ben, ezért olvassa el az ember, hogy mit is csinál. Szerintem aki sosem dnd-zett, az sokkal jobban meg van lõve a dolgokkal.
Persze az sem igaz, amit Crassus mond, hogy a featek meg a skillek ugyanarra jók, lásd csak a fenti példa, vagy nézzünk egy cleave-et, vagy ne is nézzünk, mert a varázsló táposabb dnd-ben, mint a harcos, igaz Crassus?