Na kivittem, de mint írtam korábban, ez a játék nem tetett, persze végignyomni végig lehet. Részletezem.
Hiba:
- Ha esik az esõ, akkor az fedett területeken is esik, tehát sátrakban, házakban (nagyobbakban nem)... Durva.
- Horgászáskor én megértem hogy fárasztani kell a halakat, de a tárgyakon mégis mit kell fárasztani? Tiszta röhej hogy 2 percig fárasztok egy nyomorult ezüstkulcsot. Mi a tökömet tud húzni állóvízben egy statikus tárgy?!
- Teljesen hülyeség, hogy ha egy területen kiirtom az ellenséget, átlépve egy kapun majd rögtön vissza megint tele van ellenséggel. Ez teljesen elrontja a játék életszerûségét, ez nagyon súlyos elvi hiba.
- A mentési lehetõség, helyesebben hogy küldetés alatt nem lehet menteni, az oké. De a "hõs mentése" opció teljesen értelmetlen, mert így bármennyi xp-t, tárgyat össze lehet szedni (esetleg elveszteni!) küldetések újrajátszásával. Így pont a fejlõdési lehetõség, tehát az rpg lényege lesz értelmetlen. Más normális játékban pl. NWN-ben, lehet ugyan karaktert menteni, de azzal játszani csak új játék kezdetekor lehet. Hiba továbbá hogy több ilyen hõs mentés-betöltés akció után a mentés teljesen használhatatlanná válhat, ez nagyon súlyos hiba, mert ha nincsenek elõzõ mentések akkor a játékos dühönghet vérmérsékletétõl függõen, hiszen kezdheti elölrõl a játékot.
- Ritkán lefagy a játék, vagy állandóan már betöltéskor ld. elõbb, vagy van ahol fixen egy bizonyos cselekedetre. Összességében kibírható ha az ember gyakran ment, csakhogy küldetés alatt ügye...
- Patch nincs a játékhoz.
- Életszerûtlen 3d megjelenítés. Bár szép meg minden (4xAA) de azt hiszem a hibát ott követték el a fejlesztõk hogy rajzfilm/karikatúraszerû emberi lényeket hoztak össze. Lehet hogy valakinek ez bejön, nekem egyáltalán nem. Az "effektek" eltúlzottak, le is vettem õket majdnem minimumra.
- Az hogy öregszik a karakterem, ám legyen. De a többiek miért nem öregednek akkor? A mesteremnek már rég halottnak kellene lennie, anyámról nem beszélve, és a húgom is maradt ugyan olyan mint volt. Ez logikai értelmetlenség, szintén a játék életszerûtlenségét növeli. Tehát ez az öregedés dolog egy értelmetlen, nem logikus butaság, ami csupán jól mutat.
- Új területeknél mindig töltésképernyõ van, bár rövid. Viszont cserébe az aktív területen nincs semmilyen szaggatás (nem úgy mint pl a teljesen elcseszett Gothic III-nál), és a memóriaigény is kellemesen alacsony (feltehetõleg az xbox átirat miatt).
- Nincs kifejlesztve teljesen a kereskedõi képesség, mégis kereskedõktõl pl 3-ért halat veszek, ugyanaz a kereskedõ 12-ért megveszi, így rengeteg pénzt hamar össze lehet szedni teljesen értelmetlen, azaz nem valóságos módon, és mivel a pénz elég fontos a játékban (mágia fõzetek, fegyverek...) taccsra vágja a játékot ez a butaság is, hiszen nincs meg a "gazdagodás" öröme.
- Magyarításban súlyos hiba az, hogy a házak bérbe adását pont az ellenkezõjének mondja, továbbá a "doktor alma" egy 12 éves fordítóra utal, aki nem ismeri a magyar mondásokat.
- Hírnév növelésére van egy olyan lehetõség, hogy a kezembe fogok egy trófeát, és rohangálok vele mint a bolond, hogy mindenki lássa. Ennél gyerekesebb ökörséget még nem láttam. Fõleg, hogy idõre kell mutogatni.
- Más játékoknál is hiba, hogy a karakter nem fér el a többi karaktertõl. Pl. mennék a kocsmában fel az ágyba aludni, de nem tudok mert pár tökéletlen ott áll és tapsol meg éljenez. Párat ugyan félre lehet "tolni" de a kocsmáros az istenért se megy odébb.
- ESC-re feljön a menüablak, itt és ezen belül bárhol az egér lassan, akadozva mozog, egér drivertõl függetlenül. Eléggé ostoba hiba, és mivel itt gyakran kell mászkálni, hiszen a gyorsbillentyûkön kívül mindent itt kell intézni, ez elég zavaró.
- Játékmeneti hülyeség : Knothole Glade, kijön a polgármester és azt mondja, neki nem kellenek hõsök és bezárja a kaput. Az, hogy megmentettem a városát a farkasoktól, meg a fiát kihoztam az ügye el lett felejtve...jól van, nade könyörgöm, a városban van egy házam, benne feleséggel!
Ebbõl talán látszik mi nem tetszik nekem...azaz mi lett elbaszva. Persze ettõl még sokak számára élvezhetõ lehet.
Lehetséges hogy a játékot alapvetõen kisgyerekeknek szánták, viszont akkor sok benne az erõszak, és a dugást se tudják hova tenni.
Elõny :
- Szép és hibátlan a 3D grafika, jó gépen nagyon jól fut, szaggatásnak nyoma sincs (és ezt nem egy olyan mondja aki szar gépe miatt 4 fps-t már folyamatosnak lát). Érdekes az is, hogy csata esetén, tehát több lény aktivizálódása esetén sem esik lényegesen az fps.