Sziasztok!
Glorius visszatért közénk (tudjátok, õ vezeti a játékot) és a következõket válaszolja nektek:
"Na sziasztok! Most értem vissza Pestre, pár dolgot akkor
megválaszolnék:
"Láttam hogy a beállítható opciók egy részét fegyverkezés teszi ki. Mi
ennek a jelentõsége? Lesz háború az országok között?"
Nos igen, háború lenne, hiszen a valóságban is igen fontos szerepet
kap a dolog, akár tetszik akár nem, de egy nagyon fontos dolgot azért
kiemelnék: ez nem hadi, nem is Rizikó szerû területfoglalós móka,
hanem annál azért összetettebb játék, melyben nem elég egy dologra
koncentrálni (pl hadsereg vagy csak jó gazdaság).
Attól, hogy mondjuk valaki egyszercsak megelõzõ csapást tol Kubára,
bizony nem kell nagyon félni, mivel az atomnagyhatalmak (most nem
terrorista országokról beszélek) államformája nem diktatúra, vagyis
nem elég 1 ember ahhoz, hogy elpusztíts valakit atommal. De ennek
persze horribilis következménye is lenne, mert például egy
demokratikus ország igencsak megsínylené, ha csapást mérne egy
másik ország ellen, minden különösebb ok nélkül. Nézzük Irak esetét a
valóságban: az USA propaganda célokra milliókat költ, továbbá nem
szerdáról csütörtökre találta ki hogy támad, hanem bizony igen jó
kommunikációs szakembereket fizettek, akik hónapokig nyomatták azt
hogy igenis van biológiai fegyverük és nekik az milyen jó is lesz ha
támadnak. Visszacsatolást kap majd a támadó ország a népétõl, és itt
lép életbe a kormányzat milyensége, jellege, típusa...stb.
A háború elvérõl pár szót:
Egyelõre nem szeretném ha be lenne vezetve a területfelbontási- támadóérték-védõérték-stb elv, mivel ha támadóértéket adunk,
rendelünk egységekhez, akkor az egész játékot NB (Number Based,
vagyis számalapú) rendszerré kéne tenni. Jelenleg nincsen megmondva
például, hogy az USA hadseregének tankjai mennyire jók, de nem is
teszünk különbséget gyártási költségben sem, fenntartásban sem. Ha
NB típusra áttérne az egész játék, akkor egy jóval bonyolultabb, ám
realisztikusabb játékot kapnánk, de mivel nagy részetek nem játszott
még ilyen játékkal, szerintem maradjunk az egyszerûsített
szabályoknál, vagyis ahol az Avatárok csinálnak minden számítást,
csatát. Nem zárkózom el attól sem, hogy valaki progit írjon a csatákra,
erre is van kidolgozott szabály az NB rendszerben.
Léteznek persze hibrid rendszerek is, de szerintem az sok nem
szándékos igazságtalakodásra adhat okot, hiszen a játék egyik fele fix
szabályokkal van lefektetve, a másik felét pedig az avatárok
számolgatják...
Na most ennyi asszem, bocs ha kicsit összevissza lett, de kicsit koki
vagyok...
Várom a véleményeket!"