Tegnap volt egy kis idõm játszani. Kipróbáltam a spanyolokat, valóban nem lehet velük egységet létrehozni. A lengyeleknél gyalogságot lehet, de lovasságot, sappereket és mesterlövészeket nem, de spanyoloknál semmilyet sem tudtam. Ráadásul direkt tényfeltáró játék volt, tehát felépítettem minden épületet, kifejlesztettem a gránátosokat is és mindenbõl gyártottam vagy 140-et. Akkor sem.
Csúnya bug, viszont valamire rájöttem. Valaki írta, hogy találkozott olyan városvédõ milíciával, hogy 30/120-an voltak és volt valami 400 killjük. Nos a megoldás erre az, hogy nem bug, hanem a spanyolok kezdõ unitjuk a gerilla. Ugyanúgy néz ki, és ugyanolyan értékei vannak, mint a miliciának. Bár ebbõl érdekes gondolat, hogy a gép tud egységet alakítani belõlük.
Majd ma megnézem azt, hogy berakok magam ellen mind3 népbõl egyet-egyet, s megnézem, tud-e belõlük századokat alakítani.
Még egy valami!
A múltkori 6fõs skirmist lenyomtam. Semmi extra, csak a végén lett egy 900 killes alap fusilier csapatom, akik laza 5+35-öt szúrtak közelharcban, beásás nélkül + 4 sávos volt a moráljuk! =) A végén már csak 40-en voltak, de így is megfuttattak egy zöld századot.
A másik, amin meglepõdtem. Lehet gárda egységeket csinálni a fortressben. Minden táposabb egységbõl lehet ott sorozni (dragoon, grenadier, hussair, tiszt/dobos/zászlós), s mindegyik neve mellett van egy csillag. Meg ha legyártjuk õket (kicsit drágábbak), valami +2-4-el nagyobb a közelharci sebzésük, mint a szimpla barakkbéli társaiké + valamennyivel nagyobb az alap moráljuk (nem 40, hanem 50) De századba nem tudtam õket gyûjteni, mert addigra levertem a gépet.
Gyorsan ránéztem a kézikönyvre, azt írta, hogy mindegyik magasabb századból lehet egy gráda századot képezni, de csak egyet. Elvileg színekkel jelzi a szintjüket. Az alap ügye a kék, aztán van a zöld és a sárga. Õk pirosak (fehér az üteg és a parasztok színe)
Mármint ez a háttérszíne az info paneljuknak és ezt a színt lehet látni akkor is, ha ctrl+a-val kijelöltünk minden unitot, vagy sima lasszóval.