" A 16 szelepes 105 lóerõs benzinmotor nem hajlamos igazán a pörgésre, viszont alacsony fordulaton rendkívül erõtlennek bizonyul. 3500-as fordulat felett kezd csak éledni, és a piros mezõig kell forgatni, ha némi gyorsaságot szeretnénk elõcsalni belõle. A hozzá kapcsolódó ötsebességes kézi váltó is inkább a nyugalmas váltásokat szereti, - elõfordult, hogy gyorsabb váltásoknál megakadt a váltókar. A jellemzõen lomha fordulaton járó motor gyenge teljesítményéért cserébe viszonylag sokat fogyaszt. Vegyes használatban 9,0 literbe sikerült beleférni. "
Amúgy személyes tapasztalatom rgy 1.4 16V-s Golffal van. Ketten ültünk benne, mikor egy teherautót akartunk elõzni kb 60-nál. Vissza 3-ba, és padlógáz... és nem történt semmi. A kocsi egyáltalán nem gyorsult, az volt az érzésem, hogy az 1.0-ás Corsám jobban menne. Jó, kis idõ múlva persze legyorsultuk a teherautót, és az is gyorsult közben, de az egy pótkocsis szerelvény volt, ez meg egy személykocsi, amit folyamatosan országúton és autópályán használtak, tehát nem volt ellustulva. Szóval az biztosan nem kellene. Beleülve is csak annyi volt, hogy oké, mehetünk, semmi "hû de jó itt" érzésem nem volt, unalmas belsõ ronda kék mûszerfalvilágítással.
A hengerenként 4 szelepes motorok szerintem is feleslegesek, következõleg egy 8 szelepest vennék. Jellemzõen 2000-3500-ig hajtom az autót, a nyomatékmaxom 3000-nél van, a teljesítmény ellenben 6000-nél. 5000 fölé is ritkán pörgetem. A 8 szelepesek jobban vezethetõek, ez is tény (mint a felszeretsége a német kocsiknak :)), alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot adnak, ami a kulcsa a rugalmasságnak.