1.: Nincs LCARS eddig. Rajtad kívûl minden ST fan számára valószinüleg ezt tekinti az egész ST világ egyik alapjának. Nagyon szépen ki volt találva a TNG-ben, szépen ki volt vitelezve sorozatokon át. Enélkül nem lehet elképzelni egy Treket...
2.: Az nem szerencsés, ha egy MMORPG fejlesztõgárdája változik, szóval hülyeség, hogy jó, hogy a régi programozók elhúztak. Számtalan példa volt rá, mit is jelent az, amikor a fejlesztõgárda szétesik. Eddig volt egy többé-kevésbé kész koncepció, volt egy alaptörténet, voltak elképzelések. A jelek szerint ezek mindegyike ment a kukába. Mit jelent ez. Egyfelõl azt, hogy nulláról kezdik a fejlesztést. Az eddig belefeccölt munka kuka. Másodszor azt, hogy új koncepció kell, új háttértörténet kell, új elképzelések kellenek. Ezek egyenlõre sehol sincsenek. Van két gyenge kép, pár gyenge szlogen, ennyi. A Perpetum eredeti megoldása sem tetszett, de ott legalább volt egy jól felépített háttértörténet, amivel egy normális írót bíztak meg. Itt semmi ilyesmi. Nem tudni kik a készítõk, egy szó sincs arról, hogy mennyire érzik a sajátjuknak a világot, avagy csak egy munka, amit el kell végezni, oszt jól van.
3.: A fizetõs vs. ingyenes megoldásra ezer és egy példa van. Maradjunk annyiba, hogy ingyenes MMORPG-t nem nagyon lehet minõségire csinálni. Egy ilyen játék fejlesztési költsége brutális. Alsó hangon több millió dollár, egy rendes MMORPG inkább több tíz millió dollár. Hatalmas világokról beszélünk, sok tereptárgyal, objektummal, rengeteg szövegüzenettel, beszédszöveggel. Ezeket meg kell csinálni. Igazán komoly, igényes ingyenes MMORPG-t nem nagyon lehet csinálni. Pláne egy olyan összetettségût, amekkorát a Trak világa igényelne.
4.: Eddig sajnos a legtöbb "nagy" és népszerû világot játékba vivõ MMORPG bukás volt, vagy bukást csináltak belõle. Star Wars, Matrix, stb...