10x10-es mátrix ehhez teljesen feleslege,s megértem, hogy az egész tray-t akarod elmenteni, de így is úgy is 3-at használsz. Tehát üresen ne foglaljuk le a memóriát ha nem kell, amellett, képzeld el, hogy ahány játékos van, annyiszor egy 10x10-es mátrix ami fenntart 7x10 helyt a memóriában arra az esetre, ha betöltenél oda esetleg vmit. Persze ez meg a hajókra érvényes, tehát minmum játékosx3 hajó átlagban amit még le kell tárolni.
Amúgy ahhoz, hogy ez megvalósítható, el kell menteni az adott hajó kiosztását, és a rajta használt officerek helyzetét, hogy oda rakja vissza ahova kell. Ez nagyjából most is él, mert most is megpróbálja a játék az aktív BOFF-okat elhelyezni az új hajón. Ezért van az, ha egy Escorton pl 3 tac 1 sci és 1 eng van, és átváltasz egy cruiserbe, pl Soviba, akkor annak a kiosztására behelyezi azt az 1 eng-t, kettõ tac-ot a 3-ból, és azt az egy sci-t tehát marad egy üres eng slot. Továbbá a skillek elérhetõsége is változik, az eng-nek 2 helyett 4 skill lesz elérhetõ, stb. Ezt a játék meg megpróbálja elosztani a tray-en ebbõl lesz a kavarodás.
Végezetül: skill-fa resetnél a karakter saját képességei, pl tac esetén Attack Pattern Alpha, stb és az egységes karakter skillek, pl Evasive Manuveurs, mind skill-fából jönnek, így azokat is megpróbálja újra kihelyezni a játék.