Abszolute semmi. Az SWG kvázi halott. Hiába a népszerû és kidolgozott világ, nincs igazán komoly mögöttes tartalom. Emlékszem én a Jump to Lightspeed kiegészítõvel kezdtem, aminél bejött az ûrhajós rész. Egy hónap alatt nulláról eljutottam oda, hogy bármelyik frakciós (birodalmi) hajó meglehetett. Utána viszont kb. másfél évig szinte semmi ûrbéli kontent nem jött ki, minimális pofozások voltak. A "bolygófelszini" élet volt ezután a lényeg, skillfejlesztés (grindelés), bányászgatás, városépítés, kereskedelem, a Kashyyk bejövetelével annak felfedezése, majd egy év után az unalom miatt Jedi grind.
Az SWG azonban valamikor 2005-ben ha jól rémlik, fordult rögtön két nagyott, az egyik a CU (Combat Upgrade) volt, ami a harcrendszert dolgozta át (noha alapvetõ problémákra nem jelentett megoldást, mókás volt látni, ahogy egy Tera Kasi skillre gyúrt emberke puszta kézzel veri szét az AT-ST-ket), a másik a keresztfa, az NGE (New Game Enhancements). Egészen addig az SWG skill alapú játék volt, ahol voltak "foglalkozások" (profession), ezek skillboxok voltak, Novice szintel kezdtél, és négy ága volt minden foglalkozásnak, mindegyik ágon négy szintel, minden szint bizonyos dolgokat tett lehetõvé, vagy adott pluszokat, ha az adott foglalkozás mindnégy ága ki volt maxolva, fel lehetett tölteni a Master skillboxot. Bizonyos fejlettebb foglalkozásokhoz bizonyos alap foglalkozások egyes ága, vagy akár a foglalkozás mester szintje volt szükséges. A skillboxokat XP-vel tudtad feltölteni, és bármikor le is dobhattad a skilleket / foglalkozásokat, ám a kiürített skillboxok után nem kaptál XP-t, tehát azt elvesztetted. Az adott foglalkozáshoz adott XP-k tartoztak, tehát nekem a Doctor húzásakor gyógyítanom és gyógycuccokat kellett gyártanom, lövöldözésbõl nem tudtam ezt a foglalkozást felhúzni. Ha jól rémlik 255 skillboxod lehetett, de mivel 24 foglalkozás volt (egyenként 1+16+1 skillboxxal), ezért nem lehetett minden foglalkozásod meg, ráadásul rémlik, hogy a fejlettebb foglalkozások valami szorzóval bírtak, vagy mifene. Az NGE után mindez megváltozott, induló foglalkozások, kasztok lettek, mint az átlagos RPG-kben, tehát akár alapból indulhattál Jetivel (nem elgépelés, szleng... ^^), Fejvadásszal, stb.
A CU már magával hordozta a komoly változásokat, például korábban úgy nézett ki, hogy a HAM (Healt, Action, Mind) három tulajdonság bármelyike 0 lesz, akkor elájulsz, és ha sérülsz, sebesülést is kaphatsz, ami befolyásolja a HAM csík valós méretét. A sérülést csak a Doctorok és a Jetik tudták eredetileg orvosolni, a Doctorok is csak a Medical Centerekben. Ezért úgy nézett ki, hogy ha valaki elment vadászni (küldizni), akkor utána betért a Medical Centerbe, ahol az Orvosok felgyógyították a sebeikbõl, amiért cserébe illett némi juttatást adni nekik (tip, ebbõl jött a tippelés). Voltak buffolós szakmák is, például a táncosok és a zenészek, akik bizonyos ideig tartó bónuszokat adtak, de ezekért a kantinokba kellett ellátogatni, voltak Doctor buffok, amik már komolyabbak voltak, de drágák is. A bányászat úgy mûködött, hogy fel kellett mérni a területett, adott ércek/gázok/növények milyen arányban termelõdnek, és utána leraktad a gyárat, az meg termelt. A nyersanyagokból lehetett jármûveket, épületeket, fegyvereket, ruhákat, különféle (buffolós és gyógyítós) ételeket és italokat csinálni. A gyártás szépsége az volt, hogy alaphangon minden használódott, tehát idõvel javítani kellett a jármûveket, de volt, amit nem lehetett javítani, így a páncélok, ruhák, fegyverek fogyóeszközök voltak. Az eszközök tulajdonságait befolyásolta a nyersanyagok minõsége és a skill. A ruhák és páncélok pedig nagyon széles spektrumban voltak customizálhatóak, egyedi színekre lehetett gyártani, stb.
Az NGE ezen dolgok jó részét kiherélte, ami miatt a játékosok jó része otthagyta 2005-ben az SWG-t. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a szerveren, amin én játszottam (Chimaera-EU) 2004-ben a legnépszerûbb városban, Coronettben a Starportról kilépve mindig rengeteg játékost láttál, csúcsidõben akár több százat (szaggatott is rendesen a játék ^^). Ha jártál valamelyik nagyobb bolygón, akkor a kantinban mindig volt egy-két táncos és/vagy zenész, a Medical Centerben Medic vagy Doctor. A jobb játékos városokban, ahol sok eladó cucc volt, mindig láttál embereket, akik a játékosok vendorait nézegette.
Az NGE után fél évvel elvétve futsz össze valakivel, Coronettben jó ha 3-4 lézengõ embert láthattál. Kihalt lett az egész, ha egy kisebb városban találkozik két játékos, akkor örömtáncot járnak, és tüzijátékot rendeznek egymásnak. A Sony 2005-ben azt mondta, hogy eladott 1 millió játékot, és becslések szerint a csúcsidõben legalább 400.000 aktív elõfizetõ volt. Jelenleg max. 25-30 ezer körül lehet (sokak szerint még talán ennél is kevesebb, inkább 15-20 ezer). Nemrég megnéztem a honlapját, hogy mivel csalogathatják vajon vissza a játékosokat. Nos, alig pár új kontent, az NGE után kijött Trials of Obi-Wan kiegészítõ óta (vagyis 3 éve) nem jött ki új kiegészítõ (addig három volt, a Jump to Lightspeed 2004-ben, a Rage of the Wookies, és az említett Trials of Obi-Wan pedig 2005 eleje és vége). Bevezették az Expertise rendszert (egy talent rendszer), hogy valamennyire kiköszörüljék a teljesen azonos kasztok miatti csorbát, de ezen kívûl a legnagyobb "újítás" az SWG trading card játék, a Champions of the Force megjelenése.
Summa summarium, az SWG nem tud versenyezni az STO-val. Akárhány új MMO fórumot nézegetek, mindenhol találni szinte ex-SWG játékos topicot, tehát a játékosbázisa már szétszéledt, és mindenki kiábrándult belõle. A SOE úgy tûnik nem küzd annyira (vagy nem tud/mer annyit rászánni), hogy teljesen helyretegye az elbaltázott dolgokat, és tényleg megreformálja a játékot. A Bioware által fejlesztett KotOR MMO pedig valószínûleg meg fogja adni a kegyelemdöfést. Kár érte amúgy, mert lehetett volna egy tényleg über MMO, ha helyre teszik az ûrharcot, esetleg a PvP rendszert is, ha valahogy megregulázzák a játékos városokat (az elvileg kihalt Tatooine-on például szinte alig találtál egy szabad placcot, annyira be volt épülve), és ha több rendes kontentet pakolnak bele, akkor maga lehetett volna a kánaán. Elb@szták. Ez van...