Dixie Flatline, 22:58 - PC PS2 XBOX - Játék: Nézdahátam
(IGN) A The Radical Games, ahogy neve is tükrözi, a megszokottól eltérõ kezdést varázsolt a Scarface c. játékuk elejére. Rögtön belecsöppenünk Tony Montana kavarásainak a közepébe, pontosabban a végébe. Az IGN szép kis összefoglalót készített a játékról:
A film zárójelenetében Tony felbõszülve ragadja meg M16-osát és lövi halomba az életére pályázó rosszcsontokat. Nekünk egybõl a játék elején kell ezzel a delikát helyzettel kezdenünk valamit. Adott a sarokba szorított, kicsit pirospozsgás arcú, felbõszült karakterünk, aki épp az M16-os gépkarabélyának A4-es gránátvetõ kiegészítõjén remeg a keze. Végül csak elereszt egyet, jönnek a rendõrök, mi leterítjük õket, s végül annyira belemelegedünk, hogy az egész palotánkat felrobbantjuk a mennyországba, máris megváltoztatva a film eredeti sztoriját. Természetesen, ha megnyúvasztanak alkotás közben, akkor kezdhetjük elõlrõl. Célunk tehát a káosz elõl való menekülés.
A VU Games egyelõre nem fedte fel, hogy Al Pacino kölcsönzi-e a sok kokótól mostanra már kissé aszott arcát és hangját a játékhoz vagy sem, de majd a játék közeledtével erre is fény derül. Miután jelentõs tüzijátékot rendeztünk Floridában szépen eltávolodunk az izzó parázstól és egy kitalált sziget kitalált kellõs közepén telepedünk le néhány hónapig. Annyira, de annyira hajt minket a honvágy, hogy a helyi fegyverkereskedõt megverjük, elvesszük a fegyvereit és visszarepülünk Floridába, a kézipoggyászunkban némi szeretetcsomaggal.
Renoménk romokban hever. Nincs della, se bulák, a kokainnak is szûkében vagyunk, barátainkat élve eltemették vagy épp egy malacfarmon kötöttek ki és nõvérünk is kapott jócskán a fejébe. A feladat adott. Újra kell építenünk a birodalmunkat. Az elsõ lépéseket egy jó adag bosszúhadjárattal tehetjük meg. Bizniszelünk, területet szerzünk, elveszünk a helyi drogatyáktól, hogy végül Sosa elejtse a jogart és a mi zsebünkbe szálljon az összes létezõ kokain.
A GTA homofón jelzõket szerencsére nem erõltetik a játékra. Lábon és négykeréken egyaránt ténykednünk kell. Elágazó a sztori, tehát döntéseket kell hoznunk (kiraboljuk-e a halárust és a halackákban kokót csempészünk vagy sem). A Radical mindent megtett, hogy otthon érezzük magunkat a korai 80-as években. A ruházattól az autókig minden ezt fogja tükrözni.
A birodalom építéshez küldetéseket kell vállalunk egy adott területen. Egy idõ után nõ a renoménk, s egyben az étvágyunk is. Üzlethelyiségeket veszünk, a tulaj így rendszeresen kisebb pénzkötegeket dob a postaládánkba. A kokainnal való üzletelés piszkos pénznek minõsül. Ha a rendõrök elkapnak vele, akkor irány a börtön. Találnunk kell egy üzletet, melyet pénzmosóként alkalmazhatunk.
Nagyon fontos eleme a játéknak a gúnyolódás. Az ellenségeinket szép szavakkal illetve azonnal kedvet kapnak az orrunk beverésére. A gunyoros megjegyzéseket egyenest a filmbõl emelték át, úgyhogy igazán velõs káromkodásokra és hízelgésekre számíthatunk.
A célzórendszer kellemes. Amint ellenfél sántikál a közelünkben, csak az L1-et kell lenyomva tartanunk egészen addig, míg a predator jellegû célzókereszt be nem fogja a delikvenst. Innen már rajtunk múlik, hogy a célzópontocskát a fejecskére vagy a testecskére irányítjuk, s végül lövünk.
A készítõk 50-60 órányi nehézsúlyú lövöldözésekkel, karambolokkal, eredeti Sebhelyesarcú matériákkal megspékelt játékidõt ígérnek.