Ez egy hozzáállás, de nem az egyedüli. Pl. én sem osztom.
Talán a legfontosabb: több OS jelenléte egyátalán nem kell, hogy visszafogja a fejlõdést. Csak ehhez az kellene, hogy független szervezetek dolgozzanak ki szabadon alkalmazható API-kat (Application Programming Interface).
Itt van pl. az OpenGL vs. MS DirectX esete. A Doom3 OpenGL-es, és van is Linux-os verziója (ami mellesleg gyorsabb, mint a Win+DX-es). Az OpenGL persze nem helyettesíti mindenben a DirectX-et (csak a D3D-t), tehát kellene még hozzá egy kiegészítõ programcsomag (egyszerûsített input-kezelés, stb.).
És pl. létrehozhazó lenne olyan API, ami közvetít a különféle OS-ek API-jai, és a felhasználói programok között. A legésszerûbb és legoptimálisabb persze az lett volna, ha eleve egy fent említett módon létrehozott API-ból indulnak ki.
Az a baj, hogy a piaci szereplõk csak nagyon rövid távon gondolkodnak, és csak a viszonylag gyors profitszerzés jár a fejükben.
Egyébként ez nem egyszerû fikázás, hanem egyfajta ésszerû ellenállás.