ja, és a szabvány szerint 25km/h felett aktiválódnak a lassulásérzékelõk, és kapcsolnak be a detonátorok (övfeszítõ, légzsákpatron)
ja, és:
"A különféle autógyárak eltérõ állásponton vannak afelõl, hogy a beépített légzsák idõlegesen hatástalanítható-e, és ha igen, milyen módon. Ha az utasoldali légzsákkal is ellátott autóban arra kényszerülünk, hogy elöl rögzítsük a gyerekülést ezt kizárólag(!) menetirányban, az ülést a lehetõ leghátrább tolva tegyük meg. Van egy-két márka (Mazda, Mercedes) amelyekben elektronika érzékeli az elsõ ülésen lévõ gyerekülés jelenlétét dezaktiválva a légzsákot, de csak a saját gyári gyereküléseiket ismerik fel. Más autómárkák a kapcsolásos kiiktatást választották (Alfa Romeo, Audi, Citroen, Peugeot és Volvo)"
a cikk 2000 elején jelent meg, azóta remélhetõleg már mindenhol kikapcsolható vagy deaktiválódik.