egyetlen cég sem teheti meg, hogy valótlan vagy félrevezetõ információt ad meg a reklámaiban, mert nagyon szigorú büntetést kapnak érte, és levetetik azt a reklámot.
ott van példának régen a "világ legjobb mosópora" rendszer, ami mára megszûnt, mert az ilyet labor-eredményekkel KELL igazolni. (és ha van egy reklámban, hogy 10bõl 9 ezt ajánlja, akkor ott KELL lennie, hogy ezt melyik, és mikor készült felmérés alapján állítják, stb...)
igen, a kisbetûs részek ottvannak, de a felelõsségteljes/normális viselkedéshez szerintem hozzátartozik az, hogy az átlagember TUDJA, hogy a reklámok így mûködnek, és - azon kívül, hogy bárhol elérhetõvé teszik a csillagos részt (mert ott kell lennie)- másra nincs szükség. az pedig a marketingesek és PR-osok dolga (mert ez is egy mesterség, méghozzá igencsak lényeges), hogy ezt úgy oldják meg, hogy a szigorú szabályozások mellett mégis a lehetõ legvonzóbb legyen az adott termék.
reklámoznak ilyet, hogy ingyen elvihetõ mobiltelefon - elhiszed? nem. mert TUDOD, hogy ez egyértelmûen valamilyen hûségszerzõdéssel meg ilyesmivel együtt jár. - mégis, valahol igaz a dolog, hiszen a telefonért adott pillanatban nem fizetsz semmit, csak kötsz egy fixlejáratú hitelszerzõdést. ugyanez a módszer más cégeknél más termékeknél meg felháborító? miért? egyszerûen csak valamelyest nyitott szemmel kell járni.