Mint minde esetben, itt is van egy szerzõdés... ami abban áll, az szent.
Jogilag kénytelenek ugye legalább 1 év garit adni a termékre, de hogy ez melyik szervízbe szól, az az õ dolguk. Van asszem valamikorlátozás, hogy ha 1 hómnapon belül nem javítják meg, akkor visszakérheted az árát.
A helyzet gondolom az, hogy viszonteladót választottál. Vagyis egy kis miskolci cég adta el az Orion termékeit, de nem saját garanciával, hanem az eredeti garival.
Õk meg megszûntették a szerzõdésük az Orionnal.
Amennyiben a garipapírodon a pesti Orion cég áll, nem tehetsz semmit(ez valószínûtlen, mert nem lett volna legális), de ha a garipapíron a miskolci gép neve áll, akkor gari lejártáig õk kötelesek a szervízmunkát vállalni.(jelen esetben nekik kellene felküldeni a lejátszót, s ha posta miatt rongálódik, vagy nem tudom, akkor meg az is az õ hibájuk).
Én azt javaslom, menj be a boltba, és vágd a képükbe, hogy a garipapíron az õ nevük is áll(és nem csak az Orioné), és igenis kötelesek a szervízmunkát lebonyolítani, mert neked az õ Orionos szerzõdésükhöz a világon semmi közöd.
He nem jön össze, megpróbálhatsz a fogyasztóvédelemmel fenyegetõzni. Legtöbbször bejön, és a mai világban elveszteni 1 bolt barátságát nem nagy valami:D
Ha nem jön be, akkor meg lehet tényleg hívni a fogyasztóvédelmet, tõlük megkérdezni, mi is itt a helyzet. Õk a profik ezekben a jogi dolgokban.
De annyit elõre elárulhatok, ha a cég nem teljesíti a szervízkötelezettségeit.... akár az áruforgalmi jogát is megvonhatják...