"Bocsánat, megzavart a sok rövidítés, mert hogy a routerre is WAN van írva."
Az a routernek az a "lába", amire az Internet-szolgáltatód eszköze csatlakozik.
"Ha nem mûködne a kapcsolat akkor megérteném ezeket a lépéseket hogy modem reset,"Quick setup", de úgy érzem a sebességproblémát nem ilyesmi fogja megoldani :/"
Idáig nekem az jött le, hogy még a kapcsolódás folyamata is sikertelenségbe torkollott, ezért emlegettem a "quick setup"-ot (aminek elvileg normális esetben simán kéne lezajlania), a modem áramtalanítását, a pcreg.upc.hu oldalt (ez utóbbi kettõt azért, mert új eszközt csatlakoztattál a modemhez).
A sebességprobléma okából kifolyólag gondoltam hogy érdemes lenne kipróbálni a régi routert, vagy a modemet direkt összekötni a számítógéppel. Ha a régi routerrel vagy direkt a gépbe csatlakozással rendes sebességet mérsz, és az új routerrel - kábelen, mert a régi routernek és a modemnek nincs vezetéknélküli interfésze - nem, akkor az új router a gyanús. Ez esetben meg lehet próbálni egy firmware-frissítést (Milyen firmware van rajta egyébként, és milyen hardware verziója van? A Status menüpontban megtalálod.), hátha az új firmware-tõl "megtáltosodik".
Ha úgy is (régi router/direkt csatlakozás) sebességproblémáid vannak - nos akkor kacifántosabb a helyzet. Lehet a szolgáltató (modem behülyült, szolgáltató hálózata leterhelõdött), lehet a szolgáltatón kívüli hálózat/szerver terheltsége, vagy akár a te géped nyûgje is.