Nincs idõm nagyobb vitába szállni, de azért válaszolnék.
"1: Nem fizetnek senkinek, hogy használják, a SIMD utasítások elterjedése minden platformon általános tendencia."
Tisztában vagyok ezzel, de egyes esetek nagyon gyanúsak... (Amikor pl. az SSE3-at használják, de az SSE2-t azért sem, stb.)
"ennek így nincs sok értelme"
Pedig úgy tûnik, megtörténik... Egyes szoftverek "indokolatlanul" lassabbak AMD-n. (Miközben másik hasonló program gyorsabb rajta...) Azaz olyan, mintha intelen használnák pl. az SSE3-at, AMD-n meg semmit.
"ha arra gondolsz, hogy a régebbi intel compilerek nem a CPU flagjei alapján választották ki a végrehajtandó kódot, hanem a CPUid alapján, és AMD CPU esetén az FPU optimalizált kódot futtatják."
Õõõ, nem azt akartad írni, hogy a CPUid-t (típus) nézte, és nem a CPU flageket (MMX, SSE, stb.)?
"Amúgy ez teljesen megváltozik, a 64bites intel compiler már a CPU flagjei alapján válsztanak kódot."
Hát még jó...
"Ez akkora faszság, hogy már egy cikkbe kívánkozik, értelmes fórumozó ilyet nem ír le. a PCI-E-nek semmi köze a processzor SIMD bõvítéseihez..."
Már hogy ne lenne??? Egy megfelelõ GPU hatékonyabb ilyesmire, mint a CPU, a párhuzamosított feldolgozás miatt. (Az mpeg2 - és talán más - dekódolást már "régóta" támogatták a GPU-k, és az NV új GPU-i már az enkodolás is támogatják.)
A PCI-E meg úgy jön ide, hogy sokkal nagyobb a visszirányú (grafkártya->rendszer) sávszélessége, mint az AGP-nek. (Az SD még talán belefér az AGP-be, de a HD már nem nagyon. Most hadd ne számolgassak.)