Két átütõ dolog is történt. Egyfelõl a fent is említett szuperszónikus áramlású torlósugárhajtómû, másfelõl pedig a 'Linear AeroSpike' hajtómû (keres rá Google-ba: Linear AeroSpike Engine), amelyel az X-33 ill. Venture Star-t szerelték volna fel. Mindkettõ bizonyítottan mûködõképes, és igen elõremutatóak. Az más kérdés, hogy mikor fogjuk ezeket használni.
Szvsz az a baj, hogy te az 1950-es és 60-as évek fejlõdését várod továbbra is. Az egy kivételezett helyzet volt, amikor a hidegháború miatt a kormányok nem sajnálták a pénzt a fejlesztésekre. Az egyre újabb és a újabb fejlesztések egyre drágábbak és drágábbak, az X-43 program költségei 230 millió $-ra rúgnak, holott itt még csak kis méretû modellekrõl van szó!!! Ahoz, hogy ezek a tervek a valódi felhasználáshoz eljussanak dollár (vagy euro, kinek mi) milliárdokra kerül, és ha nincs politikai vagy gazdasági érdek a fejlesztésben, akkor ezeket az összeget nem igazán lehet elõteremteni.
Ugye az elöbb említett 1950-es és 60-as években a politikai (és katonai) nyomás volt az, ami miatt olyan robbanásszerûen fejlõdhetett a repülõgép és az ûripar. Ma ilyen nyomás sajnos nincs.