TP-hajógyártás, TP-k egy flottába rendezése - célszerû 9+3 CL-5(vagy újabb, a hatósugarak optimalizációja végett) kísérõ egybe-egybe, így nem kell a biztonságukra (külön) percenként odafigyelni, vagy eleve nagyobb biztosító flottát velük küldeni, ha nem ellenséges vizeken hajóznak és az egy HDS/9 Ho. egységrend is szállítható, megosztás nélkül - , TP-k és a kívánt szárazföldi egységek egyazon tengerparti tartományba küldése ('Move', vagy TP-nél 'Rebase' is kellhet néha, ha nagyobb távolságból/ba kell mennie, de ez csak épített kikötõkbe történhet, snassz, mezei tengerparti tartományba nem), szárazföldi egységnél 'Embark' - alul, utolsó elõtti ikon - , majd a TP-flottának 'Move'/'Rebase' (nagyobb távolságra csak így lehet)/'Sea Transport' (ez utóbbinál automatikusan vissza fog hajózni a bázisára a flotta a szállítás után) -> szövetséges/saját tartományba; 'Amphibious Assault' -> partraszállásra alkalmas öböllel/partszakasszal ('Shore', világosbarna félkörív a térképen, ill. kis kép a tartomány-infóban) rendelkezõ, ellenséges tartományba.
BÁRMILYEN TP+SZÁRAZFÖLDI EGYSÉGEK TENGERI MANÕVER ELÕTT MENTSÜNK! Mert az ellenség soha nem alszik és még repülõgépes+kísérõ-flottás felderítés/biztosítás mellett is bekövetkezhet a katasztrófa, mivel a TP-hajó a leglassabb és a legsérülékenyebb mind közül!
A partraszállást mindig célszerû megtámogatni a fedezõ-flotta tüzével: 'Shore Bombardment'.
A partraszállás a beállított supply eléréséig (TP - ellenséges hajó/repülõ támadása miatt), vagy a partraszálló erõk teljes kifulladásáig (+ a hadmûveletre szánt idõ is lejárhat, de ez extrém eset) tart - persze (néha ) sikerrel is járhatnak, ilyenkor legkésõbb pár nap múlva partra vetõdnek a szállított egységek (célszerû nem a boly egy gyengébben védett szakaszán kísérletezni, mert a csatában elõzõleg már megviselt csapatok a kereszttûzben, többszörös túlerõ ellen - esetleg - nem tudnak kitartani az erõsítés megérkezéséig és megsemmisülnek (így lehet kivéreztetni az erõsebbet, de ez nagyon kétélû dolog) - amíg a supply-flotta be nem fut, addig a megmaradt készletükbõl élnek, vagy repülõgéppel kell utánpótlást biztosítani nekik - Tra, Tac, Str, Nav(?) - , arra az idõre).
Partraszálláshoz a tengerészgyalogosok értenek a legjobban, majd az ejtõernyõsök, hegyi-csapatok és a gyalogság jön a sorban. A motorizált, gépesített és páncélos egységek nem a leghatékonyabbak erre a célra. Célszerû továbbá a sebességet nem csökkentõ brigáddal (pl. (vontatott) tüzérség, v. ATG/PAK helyett ezek önjáró változataival, vagy AC-l) felszerelni õket, hogy minél elõbb partot érhessenek.
A partraszállás kivédésére elégséges lehet a Helyõrség(v. Milícia, bár ez gyengébb!)+Tüzér brigád kombó is, beásva, védekezõ parancsnokkal, 3-4 egységig. E fölött már inkább 2-3 ilyen egység, vagy ue reguláris Ho. kell(het). Megelõzésre jó még a haditengerészeti bombázók járõrözése is 'Naval Strike'-l.
Repülõvel szállítás/légideszant:
Alapjában ua, mint a TP-s partraszállás, csak itt szállító (repülõ)gépek kellenek a szállításhoz és ejtõernyõsök az idegen tartományba való ugráshoz - elviekben a Tra szállíthat földi egységeket, de lehet, hogy nem mindet, és csak saját/szövetséges repülõtértõl saját/szövetséges repülõtérig, a hatósugarán belül (ez utóbbival még nem kísérleteztem...).
Ami fontos, hogy a Tra csak a supply-ja 100%-nak az elérése után hajlandó az 'Airbone Assault' missziót végrehajtani/elkezdeni - ez meg nem kis idõ egy 'Rebase' után, pláne, ha van 4-5 kutatásunk is ez ügyben és a TC-aránypár pirosban van!
A szállító gép nagyon sérülékeny a légvédelmi tüzérség tüzétõl és különösen az elfogókkal/vadászokkal vívott "légiharctól" - de a Tac+Esc F is ide sorolható, tehát pl. a németekkel játszva ezeket is alkalmazhatjuk a légtér biztosítására, a 2. vonalban - , így gyakran ezek miatt hiúsul meg a küldetés.