A DD/Armegeddon-ban legalábbis így van, az IC-hoz még mindig nem értek. :)
Az eventek-nél az jeleneik meg, hogy már 30%-ra nõtt a csapatok támadási, és/vagy védekezési képessége (a 20%-ról), etc. De ez nagyon lassú folyamat, '44 elõtt nem nagyon ér véget - éri el a csúcsot.
Ha nem volna visszafogva Iván, akkor eléggé egysíkú volna a játék: '43-ra Európa a sztálinista bábállamok zagyva gyülekezete lenne...
A gyalogságnak, még ha van is mérnök, AC, vagy vmilyen önjáró alkalmatossága, ami pluszokat ad a Támadási értékeihez (S/H attack, thugness), akkor sem célszerû önállóan, 3:1-5:1 erõfölény alatt megindítani a támadását, mert az csak értelmetlen pocsékolása a hadianyagnak - meg jöhet utána a kontra is, ami elsöpörheti a fedezékébõl elõbújt és a harcokban jócskán meggyöngült egységeket.
(Mint a Britek Afrikában: megpróbálták többször, de csak akkor sikerült nekik, amikor már legalább 5:1-hez voltak többen a Németeknél...)
Az 1:1-ben verést Inf vs. Mech, v. Arm-ra értettem (thugness értékük magas (meg hard célpontok, ami ellen, önállóan, gyengus az Inf), ideális támadók, míg az Inf inkább védekezésben jeleskedik, ha be van ásva (kivéve városi harcok - tenger- és folyópart - , ott támadólag is felléphet - nem kap levonásokat, annyit)), akkor már ('45) nem kell annyira az erõfölényre menni, csak az ellátmányra odafigyelni, ha nem tudja magát beásni az ellenfél, mert folyamatosan nyomva van: a megindulás, mint mindig, erõfölény-igényes (légi és tengeri támogatás - ha mód van rá).
Ha olyan parancsnoka van, ami az adott terepen (és egységgel) további védekezési pluszokat ad neki, akkor az még tovább növeli a sikeres offenzíva megindulásához szükséges minimális "tolóerõ" mértékét. (Meg a halogató, cselezõ taktikák a parancsnokoknál, amik szépen szívják a támadók organizációját...)
Az egységek magas org-ja a támadás kifulladásának (az ellátmány elfogy az egységnél) idõpontját tolja ki - sok emberéletet lehet vele megmenteni, mert ritkábban kell megállni a készleteket feltölteni (kevesebb nekirugaszkodással - ami leginkább rombolja a saját egységek erejét - lehet megtenni adott távolságot, sokkal gyorsabban, kevesebb hadianyag felhasználásával (megfelelõ infrastruktúra mellett)).
Ha eleve kisebb a saját egységek max. ellátási szintje, mint az ellenfélé - a németek nem gyöngék itt, ha bírja még az iparuk és volt idõ hagyva az egységeinek a feltöltõdéshez - , akkor az további csapatokat igényel a támadás sikeres megindításához (tényleges erõfölény létrehozása).
Elméletileg van egy adatlapos rész - a jobb szélsõ, Statisztika fülön, Army Units Modifications (v. mi) - , ahol meg lehet tudni, hogy az adott egységtípusaid most milyen %-s eltolást kapnak egy-egy tevékenységükre (mozgás, támadás, védekezés, adott körülmények között). Ezt összehasonlíthatnád az ellenfélével - állásmentés, majd hozzá jelentkezel be visszatöltésnél (meg a parancsnok, beásottság mértéke, ilyesmik (pl. org) kikémlelése)...
('36-ban 77 a németek org értéke - nálam - , ami '41-re 100 fölötti lesz, míg az oroszoké ennek a fele-háromnegyede szokott lenni, végig...)
Ha '39-'40-ben szeretnéd a Németeket hátulról meglepni (még '41-'43 között is nagy fölényben van, pusztán szárazföldi doktrínák tekintetében), akkor ahhoz nagyon kell segítenie nekik is ebben (kevés és nem minõségi csapatok - parancsnokok - , amik még nincsenek beásva, miközben a 95%-a a Vörös Hadseregnek azon a fronton állomásozik - és eddig csak minõségi egységeket gyártottál folyamatosan (+ dissent event-et nem kaptál), a tech csak ezekre fejlesztve - , csurig feltöltve - a készletek is), a Szövetségesekkel egyetemben - ez reménytelen, nem aktivizálják magukat, az event-ektõl nem is tudnák igazából (gearing) - , mert különben közel lehetetlen feladat a kivitelezése - nem a Franciákra fordulnak rá, hanem keletre indulnak el, egybõl. (Ha beérkezik 1-1 jobbképû Panzer HO, vagy HDT, akkor az 2-3 (natúr Inf) Lövész HDS-t is simán padlóra küld, egymaga - és itt még dugig vannak a raktáraik is!)