(HW Insider) Az Ubisoft korrekten bemutatta a játék alfa demóját a kiállításon. Nem kápráztatták az újságírókat titokzatoskodó és gömbölymacákkal felturbózott trélerekkel, festményekkel és a többi tízer meg elõre renderelt tartalom fajtákkal.
Az újságírók a játék fejlesztés alatt álló nyers változatát láthatták. A bemutatóból másodpercek alatt kiderül, hogy ez nem a Far Cry. Aki a legutóbbi tízerben látta, hogyan injekciózták agyon a fejlesztõket, mielõtt elutaztak volna Afrikába referenciaanyagot gyûjteni, már a nekikészülés mértékébõl elképzelhet egy gyönyörû National Geographic színvilágot.
A gépi intelligencia szándékosan agresszív. Az ellenfelek már a legkisebb zajra is lõni kezdenek. Machétével a markunkban, fûben osonva óvatosan kell szálaznunk hát a zöld növényzetet. Elfutni igen nehéz tettünk színhelyérõl, mert hamar dzsipbe pattan az ellenség és könyörtelenül leüldöznek: viselkedésük állandóan alkalmazkodik a kialakult helyzethez!
Égõ házak dõlnek össze, rohanó fõhõsünk gyógyítja magát - kitépi a kezébõl a húsba fúródott lövedéket - majd mérgesen belelõ egy lõszeres ládába, melynek hatására az felrobban és a kis teret elárasztják a pattogó puskagolyók. A robbanások fizikai hatásai most már nem csak ímmel-ámmal érik a környezetet. Rakétavetõ által eltalált fa pont a sebzés helyén szakad szét. Az erdei tisztásra dobott gránát légnyomása meghajlítja a teljes növenyzetet, a gatlinggal aratott erdõ pedig fantasztikus hangulattal törik darabokra.
Lángszóró kedvelõinek apró figyelmeztetés, hogy Afrikában rengeteg a száraz fû és fa. Emiatt a szórakozásból felgyújtott ágakról csakhamar fûre-bokorra ugrik és utánunk fut a tûz, aztán legyen lélegzetünk elrohanni! Erdõsáv átkarolta olajfinomítót például így lehet szépen felgyújtani. A terület sarkánál tûzbe borítunk egy-két fát és a szél pillanatok alatt a gyár felé sodorja a tûzvihart. Elképesztõ látvány!
Az akció istendurva hangulatos, egyáltalán nem scripteltek a filmekbe illõ káoszjelenetek. Ekkora mértékû valóságszimulációnál kissé ingerlõ lenne, ha fél órát töltenénk el azzal, hogy várunk a megfelelõ idõjárásra, közben készülgetünk, majd a bázis támadása elején elüt egy teherautó. A Far Cry 2-ben tehát elég nehezen halunk meg: rengeteg lehetõség van önmagunk meggyógyítására. Kitéphetjük a golyókat húsunkból, ruhával lapogathatjuk ki a testünkön felharapózó lángokat, illetve kiégethetjük a sérüléseket. Ha esetleg "elájulnánk", mindig megtalál egy bajtársunk és biztonságos helyre cipel, onnantól folytathatjuk a kalandot. Akinek kirándulni van kedve, sárkányrepülõre kaphat és a magasban elhúzhat az erdõk felett, hogy piciny tavacska szélénél fürge antilopokat riasszon fel és figyelhesse, amint a növényevõk kecses szökellésekkel futnak tova.