Én csak azt nem értem, hogy miért nem árnyékolják már le a repülõgépek fedélzeti elektronikai rendszereit. Hasonló vagy sokkal erõsebb elektromágneses zavarok bármikor elõfordulhatnak természetes forrásból is - ha egy szimpla mobiltelefon miatt le tud zuhanni egy repülõgép, akkor egy villámcsapástól úgy gondolom pláne, persze lehet, hogy ilyen jellegû zavarokra jobban fel van készítve a fedélzeti elektronika. Az ember azt gondolná, hogy azt a pár kiló elektronikát nem lenne nagy kunszt alumíniumházba zárni, a rádiónavigációs eszközöket, kifelé kommunikáló adó/vevõ rendszereket meg el lehetne látni megfelelõ zavarvédelemmel. Persze sejtem, miért nem csinálják meg: nyilván sok pénz és sok fejlesztés, meg a régi gépeket emiatt nem fogják felújítani/lecserélni. Viszont arra kíváncsi lennék, hogy az újabb típusokat (pl. A380) vajon mobilbiztosra tervezték-e.