Elviszed magad... nem az én kompromisszumom a minimum 60 FPS, csak jelezni akartam, hogy az ACC 2 évvel ezelőtti állapotában High beállításon egy már akkor is gyenge konfiguráción 1440p-ben is hozza a minimum 60 FPS-t verseny közben! Ez egy elég korrekt teljesítmény, főleg arra való tekintettel, hogy a játékosok többsége még mindig 60Hz-s monitoron játszik 1080p-n.
A Rift S 80Hz-s, de írtam, hogy ASW-l használtam. Nagyon egyszerűen annyi a lényege, hogy duplázza a képkockák számát, vagyis a GPU csak 40 FPS-t (80Hz esetén) állít elő, a szoftver pedig megduplázza azt a 40 képkockát és így olyan képet látsz, mintha 80FPS-l játszanál. Előnye, hogy felezi a GPU igényt, hátránya, hogy gyors mozgásnál oldalra nézve a hozzád képest álló/jóval lassabb függőleges egyenesek élei töredezhetnek... jobban nem igazán tudom elmagyarázni, itt van a leírása: LINK Na most ez van akit zavar, van aki észre sem veszi, és van aki észreveszi de nem tudja mit lát. Oculus esetében ez egy automatikus funkció ami akkor aktiválódik, ha az adott beállításon a géped nem bír a kijelző frekvenciájának megfelelő FPS számot produkálni.
Ami az FPS számokat illeti, itt egy cikk arról, hogy a versenyzéshez 84 FPS az a minimum amit "illik" tartani ahhoz, hogy konzisztens tudj lenni: LINK Azt tudni kell, hogy minél több FPS-t szeretnél, annál erősebb CPU-ra van szükséged. Na most az ACC-hez hiába van 3070-d, ha egy szerencsétlen 7700K van mellette. Nálam a 2080S mellett egy 8700K-van, ami az általam célzott 90 FPS esetén még elég, de amikor tesztképpen elengedem az FPS-t, akkor bizony azonnal látni, hogy édes kevés a 8700K még egy 2080S mellé is.
Ami a lényeg, ACC-ben tuti, hogy azért kapsz kevesebb FPS-t, mert a CPU-d elfogy... a 160-s FPS igény esetén a 3070 mellé egy 7700K nagyon kevés. Abba pedig már bele sem megyek, hogy az Intel microcode frissítései milyen szinten nyírták ki játékok alatt a HT-t... nekem a 8700K-n ki kellett kapcsolnom és egy sima 6 magos CPU-ként kell használom, mert ha engedélyezem a HT-t, akkor játékok alatt mindenhol jelentősen csökkennek a minimum FPS értékek és jönnek az akadások.
Tiszta sor, hogy az iRacing gépigénye kisebb, de ez nem jelenti azt, hogy az UE elhasalt az ACC alatt. Az engine-ből adódóan VR illetve extrém magas FPS igény esetén jóval kiegyensúlyozottabb konfigurációt igényel, illetve jobban körbe kell járni a beállításokat ahhoz, hogy meglegyen a kívánt eredmény.