(IGN) Lassan egy év eltelt azóta, hogy egy EA-es ember elejtett néhány infomorzsát a készülõ Godfather játékról. Egy japán gamerlap utánajárt a játéknak, és az általuk közölt információkat az IGN tette mindenki számára elérhetõvé.
A fejlesztés producere Hunter Smith, aki korábban a 007-es, és a Road Rash franchise-okon is dolgozott. Mellette még megközelítõleg 120 ember vesz részt a fejlesztésben, számukat az EA a fejlesztés végéig 200-ra emeli.
A játéknak helyszíne New York lesz (1940-es, és az 50-es évek eleje), azon belül is "kis Olaszország". A teljes negyedet be lehet járni, olyan küldetéseket vállalunk el, amik nekünk tetszenek. Fõhõsként a Corleone családot fogjuk erõsíteni (mint annak oszlopos tagja), célunk a családunk presztizsének és befolyásának növelése.
Az EA tervei szerint komoly szerepe lesz a karakter generálási fázisnak, melynél eddig soha nem látott fícsöröket fog tartalmazni a játék.
Fõ céljuk a fejlesztõknek egy élõ világ megalkotása, ahol az NPC-k reagálnak a cselekedeteinkre, és a késõbbiekben az általunk rájuk gyakorolt benyomás függvényében viszonyulnak hozzánk.
Smith elmondta, hogy drámai, minõségi történetet akarnak a játékban. A sztori a fejlesztõk saját ötletein alapul, azonban gyakran szakítja meg a játékot filmbejátszás az eredeti trilógiából.
Pillanatnyilag a The Godfather 15%-os készültségi állapotban leledzik, és még az sem biztos, hogy ez lesz a végleges neve. Több infót a következõ hónapban szállít az EA.