Az attól függ.Láttam egy srác tutorial videóit a Youtube-on, na az úgy vágja a témát, hogy mindig vissza kellett játszanom, mit is mutatott?És a pályaépítési módszerek is különbözõek.Van aki dev_textúrákkal dolgozik és elõször felépíti a pálya geometriáját, majd csak utána textúráz, aztán bevilágít és végül elhelyezi a részleteket.Én általában nodraw textúrával dolgozom mindenhol, utána feltextúrázom a falakat azon az oldalon, ami látszani fog, a többi maradhat nodraw.Még jobb is így, mert ugye a nodraw textúrával a gép a számoláskor nem kalkulál.
Ezután alapfények(light), majd kordonnal megnézem, milyen?Módosítás után fényforrások elhelyezése, alapfények törlése, entity-k lerakása, újabb kordonos próba.Ez általában többször is, mert semmi nem mûködik elsõre úgy, ahogy elképzeltük.
Ha minden ok, ellenfelek elhelyezése és újabb próba kordonnal vagy anélkül az elejérõl.Na és engem itt ért a meglepetés, mert ami kordonnal ment, az a teljes pályán el sem akart indulni.
Kordon azt jelenti(mivel újonc vagy a témában), hogy le lehet "keríteni" egy virtuális kordonnal a pályád egy részét az egésztõl, ha csak azt a részterületet szeretnéd tesztelni.Így nem kell "keresztül küzdened" magad az elejétõl az összes ellenfélen át az új területig, hogy tesztelhesd.